Fantasmagieria - Podcast 53 - “Hip, Hip, Hirai!”
W kolejnym odcinku najlepszego podcastu o grach w Polsce jak łatwo się domyślić zajmiemy się wypowiedzią Kazuo Hirai, szefa Sony Computer Entertainment, Inc. Wysilimy nasze umysł, aby zinterpretować słynny już dziś komentarz na temat programowania gier na sztandarową platformę firmy.
Trochę nawiązując do korzeni Fantasmagierii większość czasu poświęcimy na omówienie ważkich dla graczy tematów. Pokontemplujemy nad stanem PlayStation Store, sklepu prezentującego się mizernie w stosunku do Xboksowego Rynku. Nie odpuszczamy nikomu i przyczepimy się do polityki każdego z gigantów elektronicznej rozrywki (ale i nie tylko), w szczególności w kontekście rodzimego podwórka. Tematów jest dużo, a podcast tłuściutki.
Na koniec po króciutkiej interludzie [90:50], podzielimy się wrażeniami z dema F.E.A.R. 2: Project Origin.
Zapraszamy do wysłuchania i komentowania!
Ściągnij pięćdziesiąty trzeci odcinek podcastu
Autor: Dahman
Tagi: Afterfall, F.E.A.R. 2 Project Origin, fantasmagieria, podcast
styczeń 27th, 2009 o godzinie 16:27
Odnosnie artykułu o Afterfall.
O ile mowa o tym artykule
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6189340,Slaski_krajobraz__Jak_po_wybuchu_atomowym.html
(a raczej tak :D)
To te rendery zrujnowanych budowli raczej już nie są aktualne:
http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28270&page=65
… a odnośnie mechów w F.E.A.R.2 to sprawa jest prosta. Panowie z Monolith już pewnie dłubią przy Shogo2 więc chcięli przetestować mechanikę mecha
http://games.tiscali.cz/clanek/screen_detail.asp?id=12407&img=amga.jpg
(koszulka)
styczeń 27th, 2009 o godzinie 17:46
Na sklep cenega pisze o dziwo że Fallout 3 Edycja polska na Xboxsie i PS3ujce pojawi sie od stycznia 2009
styczeń 27th, 2009 o godzinie 17:47
Troszkę za długi ten podcast, zawsze lubiłem dłgie podcasty ale ten mnie za
styczeń 27th, 2009 o godzinie 18:03
Dziś o ciemnej stronie mocy podcast. Mam nadzieje, że Tzymische pojawi się w kolejnym odcinku.
styczeń 27th, 2009 o godzinie 19:16
Pany, zejdzcie już z tematu tej walki konsol bo zaczynacie robić się jak te biura w fearze. Tak, wiemy ze xblive jest lepszy od psn, ze ps3 przegrywa, a nintendo odlecialo konkurencji. Od kilku podcastów juz o tym nawijacie.
Najlepsza formuła podcastu to ta ze środkowych odcinków - w co ostatnio grałeś + jeden ścisle okreslony temat NIE poruszony poprzednio (przynajmniej mam takie wrazenie ze cos takiego bylo :f)
Btw, nie chce bronić sony ani kaza hirai ale może po prostu znowu ktos źle przetłumaczył tekst z “japonska na angielska”.
Przewija sie tez (ciekawy !) temat recenzowania gier w Polska. Tu chciałem polecić tekst Michała Walkiewicza (który nota bene jest chyba znanym i chyba nagradzanym krytykiem filmowym). Do oceny. Mnie tam się podoba
http://esensja.pl/gry/publicystyka/tekst.html?id=4431
Moze o grach po prostu powinni pisać ludzie z nimi nie związani?
A Silent Hill skonało śmiercią naturalną, oczywiście, po Kill’em All.
styczeń 27th, 2009 o godzinie 19:41
fin: To nie nasza wina, Hirai powinien sie pilnowac co mowi. Nie lepiej byloby powiedziec, ze rozumie trudnosc z jaka programuje sie na Sony, ale doswiadczenie z PS2 pokazuje, ze deweloperzy z doswiadczeniem potrafia wyciagnac z konsoli ostatnie soki i nie raz zaskoczyc graczy. Megalomania szkodzi i zle sie kojarzy, zyczymy skromnosci, wtedy nie bedziemy musieli tego komentowac.
Co do wojny konsol. Krytykujemy wszystkich, MS, Sony, Nintendo…Fakt, nudny temat, obiecujemy go porzucic, chyba, ze Hirai bedzie cos prostowal. A ja jeszcze raz podkresle, ze bardzo optymistycznie podchodze do tego roku. Killzone 2, Uncharted 2, Heavy Rain, moglbym spokojnie przezyc bez wlaczania Xboksa
Mati: bedziemy ciac ciac ciac… tylko niestety postprodukcja zajmuje tyle czasu, ze czasami cos zal wywalic
KaszaWspraju: Ja tez
styczeń 27th, 2009 o godzinie 21:06
Żadnych cieć, ok 90-110min jest w porządku. To co np robi czasami GiantBomb to przegięcie. Podcasty Fantasmagierii nie są przegadane, właśnie teraz kiedy ich czas się wydłużył do ok 90 min jest optymalnie.
Temat:”Wojna konsol” - będzie wracał jak bumerang. Od czasu do czasu.
Pisał klakier,fan boy a może nawet no live.
styczeń 27th, 2009 o godzinie 21:24
Dahman@
nie posadzam o to że faworyzujecie jakąkolwiek konsole, a jedynie o to że cały ten temat jest juz oklepany ze wszystkich stron. W tej materii wszystko juz zostalo powiedziane, a co ma byc to bedzie itd.itp.
styczeń 27th, 2009 o godzinie 21:45
zgadzam sie, powymitowac sie mozna od marudzenia o konsolach.
Ja to bym proponowal powrocic do korzeni, pogadac o grach, cofnac sie do lat mlodosci i wspomniec atarynke, c64 czy amisie (albo st’ka ale to pewnie nas kilku tylko mialo ;P ) - o prosze - jaki fajny temat
co do mojego powrotu - coz, sam sie zastanawiam czemu Dahman tak uklada terminy nagran zeby mi nie pasowalo.
Mam teorie ze robi to specjalnie…
styczeń 27th, 2009 o godzinie 22:07
Przejrzano mnie. Karamba Ostatnio Benka po meble wyslalem ;P A tak serio, postaramy sie bardziej i bede gonil za Tzymische.
styczeń 27th, 2009 o godzinie 22:09
“Może o grach po prostu powinni pisać ludzie z nimi nie związani?”
Jestem za, z naszym polskim poletkiem jest mniej więcej tak, że duże polskie portale, blogo-portale, serwiso-sklepy czy blogo-serwisy tylko utrwalają negatywny stereotyp gracza w społeczeństwie, choć wszyscy chcemy z tym walczyć.
Po pierwsze, piszą w tych serwisach ludzie nie mający większego pojęcia o poprawnej polszczyźnie i co gorsza są przekonani, że jest im ta wiedza niepotrzebna, wystarczy wiedza merytoryczna, której nie umieją przekazać na przyzwoitym poziomie.
Po drugie, wszelkie “nowości”, które się w tych serwisach pojawiają to tak naprawdę przeszczepione na grunt polski wynalazki podpatrzone na zachodzie. Wśród tych wynalazków znalazło się coś na kształt “coming-outu” czyli radosne demonstrowanie swojej fizys tudzież większej lub mniejszej części swojej sylwetki w na zdjęciach lub w materiałach filmowy.
Efekt tych dwóch zabiegów jest taki, że ktoś z zewnątrz może mieć wrażenie, że: a) gracze to analfabeci, którzy nie znają większości wyrazów języka polskiego, za to doskonale operują wszelkimi kalkami z angielskiego i różnymi dziwnymi wtrętami;
b) subkultura graczy dzieli się przede wszystkim na młodocianych pryszczatych okularników, a z drugiej strony, tłustych metalowców w okolicach trzydziestki
Jeśli to ma iść w tę stronę, to ja wolę ładnie napisane artykuły zwykłych dziennikarzy i naukowe rozprawy mniej lub bardziej zasuszonych profesorów uniwersyteckich, podobnie jak wolę czytać Vonneguta, który czasem napisze jakieś świetne opowiadanie w klimatach SF, choć zazwyczaj tego nie robi, niż powiedzmy Lód Dukaja, który nadaje się głównie na bardzo duży przycisk do papieru lub rozpałkę w kominku
A co do podcastu to zgadzam się, że przynudzaliśmy, dlatego czasem tak bezczelnie Damianowi przerywałem
styczeń 27th, 2009 o godzinie 22:15
Dahman ===> a to niby ja zmienilem godzine na dzien przed nagraniem? i to w dodatku o 2h w przod? he? Bylo sie umawiac odrazu jak trzeba to bym sie z meblami inaczej umowil :>
Dr. Judym ===> a ja wole i vonneguta i dukaja (lod jest calkiem dobry) a najbardziej Hamiltona i Morgana
styczeń 28th, 2009 o godzinie 12:44
Normalnie lubię długie podcasty,
ale bez Julesa i Benka, Dahman z Dr.
nie są w sumie w stanie zabawić mnie przez tyle czasu.
styczeń 29th, 2009 o godzinie 14:11
Podcast robimy dla sluchaczy, a nie z wlasnej proznosci, dlatego mam prosbe o podrzucenie tematow wartych omowienia. Bedziemy sie starac wybierac jeden ciekawy per podcast i na nim sie skupic. Nastepny odcinek juz mamy zaplanowany, ale liczymy na inspiracje przy nastepnych. KaszaWSpraju, fin, RiBEL, Gothix, Mati i reszta naszych wiernych sluchaczy, co Was interesuje i o czym chcielibyscie uslyszec?
styczeń 29th, 2009 o godzinie 16:49
No to już
1. Dark Sector - wyszedł na PC TYLKO w rosji 22 stycznia
2. O nowym dodatku do Fallout 3 Operation Anchorage
3. O tym ze w tym roku już nie zobaczymy Games Convention
4. Powraca otwarte imprezowe E3
5. O nowym dodatku do Prince of Persia
6. O pecetowym Saints Row 2 które podobno ma jeszcze gorsza optymalizacje od GTA IV
7. O nadchodzacym Dawn of War II i już dostepnej becie.
8.O sensie tworzenia kolejnych dodatków do Spore
9. O ostatniej wypowiedzi panów ze Steam’a o piratach
10. O zamknietej 3 miesiace temu becie Battlefield Heroes ,a teraz powracającej
11. O American Army 3
To kilka z tematów które nadały by się na nastepny podcast Fanstasmagieri
styczeń 29th, 2009 o godzinie 21:01
1. O Quake Live (już jest beta,niedługo bedzie można grać)
2. O Operation Anchorage.
Niestety nie mam więcej pomysłów:(
styczeń 29th, 2009 o godzinie 21:30
Skoro zostałem wywołany do tablicy …
Ja z przyjemnością posłuchałbym podcastu w całości poświęconemu polskiemu gamedev’owi. Jakie macie zdanie odnośnie polskich firm developerskich? Jakie polskie gry uważacie za najlepsze, na jakie nowe polskie gry czekacie, które z tych gier maja szanse na podbój nie tylko lokalnego rynku? Może macie jakieś zakulisowe ciekawostki :D. Jak ogólnie oceniacie developing gier w naszym kraju i jaką prorokujecie mu przyszłość?
Tego posłuchałbym z przyjemnością. I żeby nie było że gamedevPolska kończy się na CD Project, PCF, czy Techlandzie Jest tego troche więcej:
http://www.gamedev.pl/links.php?x=view&id=14
styczeń 30th, 2009 o godzinie 10:46
tzymische ja tez bardzo chętnie posłuchałbym podcastu w całości poświęconemu grom retro. Może jakiś odcinek specjalny?
styczeń 30th, 2009 o godzinie 11:22
Przez wieczór wymyśliłem kolejny temat:)
Mianowicie: Swego rodzaju “zapowiedź” 2009 roku.Na co czekacie, z czym wiążecie największe nadzieje.
styczeń 30th, 2009 o godzinie 12:47
hmmmm
Lubię słuchać o za kulisowych poczynaniach wydawców i developerów. “Kryzys, a koniec pewnej ery” wiece takich testow i nie bójcie się dygresji na poruszane tematy w podcastach.
styczeń 30th, 2009 o godzinie 13:10
…a i w samych komentarzach są czasami wskazówki a nawet linki do interesujących nas zdarzeń. Może zaapelujcie aby słuchacze wysyłali maile do was z pomysłami na tematy, ja sam z jeden wysłałem żeby was nie spamować.
styczeń 30th, 2009 o godzinie 13:34
Jak już o gamedevie, to można też pogadać o polskiej scenie modderarskiej, która jest poniekąd nawet pokaźna. Taki Gothic i Wiedźmin (wcześniej TES3) to kolebka polskiego moddingu.
Jeszcze chciałbym dodać, że właśnie pojawiły się informacje o nowym NFS które tworzone jest przez zespół Slightly Mad Studios, jego podtytuł to Shift, a najnowsze obrazki z gry są wprost przepiękne, a co do trybu rozrywki to będą to wyścigi w super szybkich samochodach z widoku kierowcy.
styczeń 30th, 2009 o godzinie 15:17
Gothix ===> Gothic i Wiedzmin to zdecydowanie nie jest kolebka polskiego moddingu
styczeń 30th, 2009 o godzinie 15:40
Może nie. Sądzisz że pewnie jakieś Fallouty, Baldury, czy Diablo, jednak chyba to właśnie Gothic i Wiedźmin są najbardziej rozwiniętymi gałęziami polskiego moddingu. Siedze w moddingu Gothica i wiem że wiele ludzi tam sie znajdujacych to naprawde świetni ludzie ,niektorzy z nich dzięki moddingu postanowili stworzyć gre MMO vide projekt Black Ice Tales, wielu z nich miesza i modduje na dwa foronty i Gothica i Wiedźmina, oraz wiem to że moddowanie Gothic’a to naprawde wielka przyjemność i frajda. Tyle z mojej strony
styczeń 30th, 2009 o godzinie 16:12
nie jakies tam Fallouty tylko Fallouty. Jak sie modowalo FO to o Gothicu nikt jeszcze nie slyszal ani nawet w planach go nie bylo
Polish Wasteland jako projekt na dodatek/gre w swiecie FO, dziejacy sie w pl powstal i byl rozwijany wieki temu
Po drodze byly mody do jagged alliance, i sporo innych projektow.
Nie mowie ze obecna scena modderska gothica czy wiedzmina nie jest rozwinieta.
Ale uzurpowanie prawa do bycia kolebka to mocna przesada
styczeń 30th, 2009 o godzinie 18:41
Najwięcej mapek i tak powstało do starego dobrego kłeja i/lub UT3
styczeń 30th, 2009 o godzinie 18:41
Tfu, nie UT 3, tylko zwykłego utka, zapędziłem się :]
styczeń 30th, 2009 o godzinie 19:10
O modach zrobimy odcinek na pewno. Tylko przygotujemy sie merytorycznie Poza tym kazdy wie, ze jesli chodzi modowanie to kroluje Half-Life.
styczeń 30th, 2009 o godzinie 21:40
No polacy do Gothic’a I też wydali jakby nieoficjalny dodatek pod tytułem Mroczne Tajemnice, który rozszerza wątek o parenaście godzin więcej, aktualnie jest tworzony dubbing, w którym miałem przyjemność zagrania paru kluczowych postaci.
A Tzymische nie przesadzaj, bo Gothic nie jest aż taki młodziutki, wyszedł na przełomie 2000/01 roku.
A napewno nie wmówisz mi że polska scena Gothic’a jest mało rozwinięta, bo z polskich rąk juz wyszło paręnaście modów i kolejne są nadal w produkcji, n.p słynne Czas Zapłaty.
A również co do kolebki to może przesadziłem, ale napewno te gry wpłyneły na polską scenę moderów.
Dahman:
Jednak Half-Life to już co innego, chociaż napewno jest multum ludzi którzy się zajmuja tą grą.
styczeń 30th, 2009 o godzinie 21:52
EDIT: “A napewno nie wmówisz mi że polska scena Gothic’a jest mało rozwinięta…”
Sorry za to Tzymische źle przeczytałem twój post :D, jestem troche śpiący i miałem dziś morderczy dzień :/
styczeń 31st, 2009 o godzinie 12:22
A co Age of Conan 2009 gra ktoś?
styczeń 31st, 2009 o godzinie 13:09
Chcialem kupic Age of Conan 2009 w Ultimie (najatrakcyjniejsza cena), ale za kazdym razem jak skladalem zamowienie wybieralo mi ‘odbior osobisty’ wiec sobie darmowalem po dwoch nieudanych probach. Chetnie jednak zobacze jak tam wyglada gra na all-polska server. Moze ludzie przerzuca sie z Tybii i Metina na AoC, kto wie?
luty 2nd, 2009 o godzinie 16:50
mam juz Age of Conan 2009 jak co zakladamy gildie Fantasmagieria i do dziełaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
luty 2nd, 2009 o godzinie 21:32
Zapraszam do obejrzenia wywiadu, jakiego udzielił mi Tomasz Kot, odtwórca roli Simona Buknera w nadchodzącej polskiej grze Necrovision.
http://kronikagier.wordpress.com/2009/02/02/jules-rozmawia-z-tomaszem-kotem/
luty 2nd, 2009 o godzinie 22:19
KaszaWspraju
luty 2nd, 2009 o godzinie 22:55
mi=Jules