Fantasmagieria - Podcast 221 - “Weisswurst, piwko i joypad (Gamescom 2012)”
Największy sausagefest na starym kontynencie dobiegł końca, więc cóż moglibyśmy dać naszym słuchaczom jeśli nie wertels… znaczy relację z targów gier odbywajacych się w kraju, którego brać graczy jest równie liczna co piwoszy (vel smakoszy mocno kalorycznej i tłustej kuchni).
W sentymentalnej podróży po gamescomie 2012 towarzyszyć mi będzie Mihau Koval [czyt. Michał Kowal], osoba prywatna, nie mylić z Funky Kovalem, który był tam i co pogmerał to jego. Porozmawiamy miedzy innymi o Dishonored, Remember Me, Doom, nowych militarnych strzelankach, nowym Mortal Kombat DC Universe bez Mortal Kombat, Hitmanie i braku zakonnic, zapowiedziach na Vitę, itd.
Na koniec wspominamy przyjaciela, którego rzadko odwiedzaliśmy, ale zawsze o nim pamietalismy. Panie, panowie, OnLive, ten co się nie bał i się sprzedał. Doszły nas wieści, że granie w chmurach przeżywa pierwszy większy kryzys, dlatego niespiesznie komentujemy całą sprawę.
Zapraszamy do słuchania i komentowania!
Ściągnij dwieście dwudziesty pierwszy odcinek podcastu
Autor: Dahman
Tagi: Call of Duty: Black Ops 2, CD Projekt, Dishonored, fantasmagieria, Gamescom 2012, Hitman Absolution, Injustice: Gods Amongs Us, Killzone: Mercenaries, Little Big Planet (VITA), Medal of Honor: Warfighter, OnLive, podcast, PS Vita, REDkit, Remember Me, Routine, Wargaming, Wiedźmin 2
sierpień 21st, 2012 o godzinie 20:24
Jak się zowie ta “penumbra na księżycu”? Nazwa padła jakoś szybko i mamrotliwie i nie zapamiętałem.
sierpień 21st, 2012 o godzinie 20:39
Routine
sierpień 22nd, 2012 o godzinie 23:20
Świetny odcinek, od pewnego czasu słucham sobie Masy Kultury - dzięki linkowi, jaki Szymon A. rzucił chyba w którymś z komentarzy - i jestem bardzo kontent. Bardzo dobry podcast!
Damianie, fajnie, że wspomniałeś o tym, że zamierzasz rzucić okiem na Sleeping Dogs. Ja zagrywam się już od kilku dni, i już teraz mogę stwierdzić, że to najlepszy rip-off z GTA, w jaki dane mi było pograć. Nie jest to, na szczęście, odtwórczy klon, bo wprowadza do rozgrywki kilka rozwiązań, które rad bym był zobaczył w kolejnej odsłonie serii Rockstara.
Na chwilę obecną - jakieś 15 godzin - ledwie co liznąłem wątku (a w zasadzie wątków, bowiem historia jest tu prowadzona dwutorowo, i po stronie Triady, i po stronie policji) głównego. Po prostu jest masa różnych rzecz do roboty, a co najważniejsze są rzeczy, które CHCE się robić. Eksploracja, szukanie walizek z kasą, kapliczek, “randkowanie” i masy innych pierdółek - to wszystko już “gdzieś” było, ale tutaj to łazikowanie daje konkretnie i wymierne profity.
To, co na chwilę obecną sprawia mi największą przyjemność, to walki - kurcze, nie jest to łatwe, to raz. Dwa, bardzo efektowne - naprawdę niewiele brakuje (może trochę więcej finezji), aby dorównywały one miodnością tym z serii Batman: Arkham. Super sprawa.
Spotkałem się z narzekaniem na model jazdy. Cóż, ja przyjąłem to z całym dobrodziejstwem inwentarza, jako świetny, odprężający, kompletnie arcade’owy w najlepszym tego określenia znaczeniu.
Naprawdę, spora niespodzianka. Serdecznie polecam wszystkim czekającym na nowe GTA.
sierpień 22nd, 2012 o godzinie 23:34
Sleeping Dogs jest swietna. Dodam, ze mi jazda nie przeszkadza, choc prosiloby sie o zmiane kamery (np. na zderzak). No i ciezko sie przyzwyczaic do tego, ze Wei Shen nie moze sie wspinac na kazdy budynek. Ostatnia tak zacofana pod tym wzgledem gra, bylo GTA IV
sierpień 22nd, 2012 o godzinie 23:52
No, jedyne do czego się bym przyczepił - odnosi się to do całej gry, a nie do modelu jazdy - to nie najszczęśliwszy, hm, “efekt pędu”, który czasem wygląda dość, cóż, komicznie, a’la film przewijany na fast forwardzie. Poza tym gra miodna. Nie mogę się oderwać, a już nie pomnę kiedy mnie coś tak wciągnęło (Red Dead Redemption?).
sierpień 23rd, 2012 o godzinie 15:42
Nowy Broken Sword:
http://www.kickstarter.com/projects/165500047/broken-sword-the-serpents-curse-adventure
sierpień 23rd, 2012 o godzinie 16:34
screen z Dark Souls:
http://i1.imageban.ru/out/2012/08/23/5aa8…..184.jpg
Wygląda jak jakiś emulator PS2. Nie mogli popracować nad tym pół roku dłużej i zrobić tego porta porządnie?
sierpień 24th, 2012 o godzinie 5:28
Jak tak dalej pójdzie, Sleeping Dogs będzie w mojej pierwszej piątce gier tego roku. Nie mogę się oderwać. 5 rano, a ja dalej gram
sierpień 24th, 2012 o godzinie 8:13
Teraz na http://www.impulsedriven.com/ jest jakaś zniżka -50% (dokładnie to chyba o 25 dolarów) na The Secret World tylko, że jest tylko dla US i UK, więc może komuś będzie pasować, bo ostatnio o tej grze mówiliście.
sierpień 24th, 2012 o godzinie 8:18
Ech, nie zauważyłem, że ta wersja z Impulse dla Ameryki Północnej (nie tylko US) i UK nie korzysta ze Steam. Chyba tylko kupując grę na Steam będą osiągnięcia czy rankingi (powiązane ze Steamem). Więc można poczekać na zniżkę na nim.
Przy okazji (skoro już spamuję), to będzie Just Cause 2 (przypinany do Steam) w najnowszym CD-Action od wtorku, a dzisiaj do 19:00 jest też przecena na Steam, więc można dokupić płatne DLC (jednak spokojnie można się dobrze bawić bez nic tak jak np. ja, który kupiłem grę wcześniej gdzie indziej).
sierpień 24th, 2012 o godzinie 11:13
Kamil - rzeczywiście promocja jest ograniczona, bo dla adresów zlokalizowanych w Polsce w ogóle nie widać TSW w tym sklepie.
Z innej beczki: o ile Darksiders 2 spokojnie można sobie darować (jeszcze bardziej wtórna od jedynki), o tyle jedna rzecz jest w niej nieprzeciętna — ścieżka dźwiękowa. Jesper Kyd jest niesamowity, nawet dla takiego przeciętniaka postanowił dać z siebie wszystko i to słychać. Nawet jeśli nie zagracie, to dwie płytki z OST warto nabyć.
sierpień 24th, 2012 o godzinie 12:21
Jeśli o soundtrackach, dodam, że to co leci w stacjach radiowych w SD tak nadaje klimat, że też chętnie kupiłbym album z najlepszymi utworami własnymi. http://www.youtube.com/playlist?list=PLECC8B462D30B6517
sierpień 24th, 2012 o godzinie 12:59
Pewien fan w 20 minut i bez dostępu do kodu źródłowego rozwiązał problem z rodzielczością w Dark Souls. Może za jakiś tydzień ta gra już będzie grywalna.
sierpień 24th, 2012 o godzinie 20:35
Wersja Dark Souls na Steamie normalnie obsługuje rozdzielczość 1920×1080, tekstury wyglądają dobrze, a gra chodzi płynnie. Może panowie coś pozmieniali na szybko? Jak mi jeszcze ktoś znajdzie sposób na zmianę wersji językowej na angielską to będę dozgonnie wdzięczny.
sierpień 24th, 2012 o godzinie 21:06
Nie ma w opcjach normalnie? A w jakim jezyku masz interfejs steama?
sierpień 24th, 2012 o godzinie 21:18
Dr Judym: niby można zmienić na 1920×1080, ale internal buffer wtedy i tak grafikę renderuje w 1024×720. No chyba, że rzeczywiście coś zmienili, ale o tym nic nie słyszałem. Polecam screeny before&after:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=41336203#post41336203
sierpień 25th, 2012 o godzinie 0:06
Dahman: ja nie mogę przestać słuchać Ninja Tune Radio w SD - a zwłaszcza ten kawałek się do mnie przyczepił - http://www.youtube.com/watch?v=AxXS6WbO1HY
sierpień 25th, 2012 o godzinie 0:09
A i jeszcze Emma Stone, jako Amanda, sweet, po prostu
sierpień 25th, 2012 o godzinie 0:22
Nie podniecalbym sie tak ta Emma Stone, bo przez cala gre ma moze z pol kartki tekstu.
sierpień 25th, 2012 o godzinie 0:42
W sumie racja - wszystkim, którzy rzucili się kupić SD z powodu Emmy Stone radzę ponownie rozważyć decyzję.
No, ale sam fakt, wiesz…
sierpień 25th, 2012 o godzinie 6:38
Bardziej przypadła mi do gustu Sandra
sierpień 25th, 2012 o godzinie 15:03
Niestety nie znalazłem opcji zmiany języka, podobno gra wykrywa ustawienie systemu Windows i na tej podstawie dobiera wersję językową :/ Na razie od 5 godzin próbuję przejść za 2 bossa, rzeczywiście “Prepare to die edition”…
sierpień 25th, 2012 o godzinie 19:35
Generalnie gry Steam domyślnie używają języka jaki masz ustawiony dla programu klienta, dlatego ja sobie dałem angielski. Natomiast można każdą grę zazwyczaj zainstalować w wielu językach. Wchodzisz w zakładkę Library, prawoklik na tytule (widok listy), Properties z menu kontekstowego, zakładka Language. Oczywiście to może być jakoś ograniczone przy konkretnym tytule, często jest mniej dostępnych języków niż wyszło wersji pudełkowych.
W przypadku gdy gra sprawdza system, czasami wystarczy coś zmienić (konkretnie dwie literki np. PL - EN) w rejestrze (Mirrors Edge tak miało), ale nie wiem jak jest w tym przypadku.
sierpień 25th, 2012 o godzinie 22:05
Wierz mi, znam od dawna te wszystkie sztuczki, dlatego Steam mam po angielsku i zawsze sprawdzam czy jest zakładka Language gdy zaczyna pobierać grę. W rejestrze też nic nie znalazłem, trzeba będzie poczekać aż ktoś mądrzejszy coś wymyśli w tym temacie.
sierpień 26th, 2012 o godzinie 7:14
http://www.youtube.com/watch?v=20xsntIVokk