15
września

Fantasmagieria - Podcast 185 - “W paszczy postmodernizmu”

Fantasmagieria 185Za okresu zaspanych wakacji przerywanych nielicznymi, godnymi uwagi premierami, wchodzimy w czas zalewu gracza potencjalnymi hitami (czyt. produkcjami z astronomicznym budżetem).

Pierwsze tygodnie września to przede wszystkim Driver: San Francisco, Warhammer 40,000: Space Marine, Resistance 3 oraz Dead Island. Ambitna produkcja Techlandu, o ogromnym jak na polskie standardy budżecie 40 milionów złotych, zdobywa serca graczy na całym globie. Do sklepów rozesłano dwa miliony kopii tego swoistego miszmaszu Far Cry 2 i Borderlands. Niestety nie udało nam się pograć i nie omówimy gry w tym odcinku, ale sukces wart odnotowania, co czynię.

Za to zapoznaliśmy się z Space Marine i niestety nawet sympatia do nieśmiertelnego Imperatora nie przekonała nas w pełni, że gra może być czymś więcej niż tytułem skrojonym bez większych ambicji pod fanów popularnego uniwersum sci-fi. Jako, że gra dostępna jest w usłudze OnLive (za darmo można grać przez 30 minut) wrócimy do tematu grania “w chmurze” i nadchodzącej oficjalnej premiery usługi w Europie.  ”W co ostatnio grałeś?” uzupełnimy o Alice: Madness Returns i Resistance 3. Tej ostatniej poświęcimy najwięcej czasu, bo zdecydowanie można pochwalić Insomniac za ewolucję serii w dobrym kierunku.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij sto osiemdziesiąty piąty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 185 [83:55m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , ,

70 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 185 - “W paszczy postmodernizmu””

  1. cioruss napisał(a):

    Dahmanie, czy w przyszłości mógłbyś zaczac umieszczać w tagach informacje o prowadzących?

    wiem, ze może się to odbić na sciagnieciach, wiec może update tagow z ostatniego odcinka w chwili umieszczenia nowego?

  2. Dahman napisał(a):

    Nie wykluczam takiej opcji (pomysle nad forma), ale od prawie zawsze unikalem wypisywania kto wystepuje, bo to zawsze niespodzianka. Niemniej te informacje sa w tagu mp3, a takze mozesz przesluchac pierwsze 30 sekund na playerku lub na “podgladzie” w iTunes dla pelnego wgladu w obsade. O sciagniecia sie nie martwie, chyba, ze pojawi sie oplata za odcinek ;)

  3. Dr Judym napisał(a):

    Dobry pomysł, nawet nie musi być w tagach, wystarczy w opisie. Choć faktycznie potem można sobie zrobić wyszukiwanie po uczestnikach podkastu, całkiem wygodna rzecz. I jak ktoś np. nie trawi mojej osoby, to przynajmniej wie, że w danym tygodniu sobie odpuszcza ;)

  4. cioruss napisał(a):

    raczej chcialem doprowadzic do sytuacji, w kt moglbym ‘przefiltrowac’ i odsluchac co np Dr Judym mysli o F:NV.

    pisze o tym, bo mialem juz kilka sytuacji w kt ktos pyta sie o duzy tytul, a ja pamietam, ze prowadzacy x sensownie go zrecenzowal - duzo latwiej polecic i pozniej nowemu sluchaczowi wyszukac.

    wiem, ze bolem byloby tagowanie wszystkiego od poczatku, dlatego zaproponowalem tylko nowe wydania.

  5. RiBEL napisał(a):

    http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=9647 - eh.. stare dzieje.

    Pozdrawiam - jeden z współtwórców tego dzieła :)

  6. kamil950 napisał(a):

    @RiBEL - Dobrze wiedzieć, że podkastu słuchają także specjaliści z branży. ;)

    A mógłbyś opowiedzieć jak się robi takie świetne gry, jak projektuje itp.?

  7. draak napisał(a):

    Odcinki 184 i 185 to zdecydowanie jedne z lepszych ostatnimi czasy! Świetnie się słucha tego typu dyskusji na poziomie, mogę odpalić to sobie w salonie na wieży bez obawy, że żona mnie wyśmieje lub będzie kazała zamknąć się na tarasie z ipodem ;)

  8. RiBEL napisał(a):

    @kamil950 Projektuje się i robi mniej więcej tak samo jak gry AAA. Tylko jak się ma budżet taki jaki Ubi wydaje na ołówki przy pracach nad nowym Splinterem - to nic dziwnego że szału nie ma :) A też 3-4 osoby pracujące przez kilka miesięcy to nie do samo co setki osób pracujących przy dużych tytułach.
    Wydawca bądź co bądź był zadowolony z rezultatu prac. Większość ekipy produkcyjnej już nie do końca - ale to już zupełnie inna historia :)

  9. Dahman napisał(a):

    Wracajac na chwileczke do tematu cyberpunku, zyczliwi ludzie postanowili poskladac i zmontowac najbardziej kompletne wersje Blade Runnera (http://fanedit.org/486/) - dluzsze od oryginalu o prawie 20 minut. Do koloru, do wyboru: Extended Edition, Nexus 6 Cut, Electric Unicorn, etc. Taka ciekawostka.

  10. cioruss napisał(a):

    myślałem, ze po superduper edycji 20dvd+5br w walizce już nic wiecej nie da się wycisnąć z tego filmu..

    btw, jeśli macie możliwość zobaczenia remastera na br, to baardzo polecam. wyglada lepiej jak większość dzisiejszych blockbusterow razem wziętych. piękne kino.

  11. Dr Judym napisał(a):

    Jeśli ta biała/czerwona/niebieska PS3 kiedyś dotrze do Polski to może zacznę oglądać filmy na BR ;)

  12. kamil950 napisał(a):

    Portal 1 jest na Steam za darmo do 20 września. To znaczy, że jak “kupi” grę za darmo do 20 września, to będzie się miało ją już przypisaną do konta na zawsze. Tylko jak ktoś nie zna angielskiego, to radzę włączyć sobie polskie napisy w opcjach gry [”napisy (tylko dialogi)”, a nie “zamknięte napisy”, bo te drugie są dla niesłyszących z podpisami opisującymi dźwięki w stylu “[Zamykanie drzwi]”]. Ja oczywiście już to dawno temu przeszedłem.

    http://store.steampowered.com/app/400/?l=polish

  13. Iron napisał(a):

    Odnośnie Space Marine, pograłem troszkę w demo i dla mnie to taka uboższa kopia Gearsów. Grafika nie powala, brak cover system (czego zupełnie nie rozumiem w tego rodzaju grach) jedyna chyba przyjemna rzecz w tej grze to sieczka i krew zaschnięta na pancerzach Marine.
    Wracając do nowego Deus Ex przetrząsnąłem prawie wszystkie biblioteki w Krakowie ale nigdzie nie znalazłem “Czy androidy marzą o elektrycznych owcach?” to zostaje mi film albo gra.

  14. cioruss napisał(a):

    Iron, CAMOEO jest raczej slabe, mocno rozni sie od tego, co widac na ekranie.

    zdecydowanie mowimy tu o ispiracji - wlasciwa ekranizacja bylaby duuzo gorsza imo. zobacz film, directors cut, zdecydowanie warto.

    pamietam, ze w okresie silnego wkretu na Dicka tez mialem problem ze znalezieniem CAMOEO (w ogole bylo tego malo, dopiero wizyta w bibiotece dla dzieci (!) dala dostep do wiekszosci wydan polskich). z pomoca przyszedl pdf, male to, lykniesz z ekranu w 3h max.

    gdybys jednak chcial poczytac cos dobrego od Philipa, to popularne w naszym kraju sa 3 tomy opowiadan (powtarzaja sie..), ubik i 3 stygmaty PE.

    zadna z tych pozycji (wlaczajac czy androidy..) nie nalezy do cyberpanku, gatunku, kt powstal 30-40 lat po zacpaniu sie D na smierc, ale warto przekonac sie jak 60 lat temu zestawiano ludzka psychike z zagrozeniami przyszlych technologii i jak celne byly niektore z narkotycznych wizji pana P (swoja droga, w jednym z opowiadan zartobliwie przedstawil srodowisko piszarzy sf jako prorokow).

  15. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Iron jesli mieszkasz w krakowie udaj się do takiej taniej księgarni, obok metalowego sklepu japy i kościoła piotra i pawła. Tam mają jeszcze kilka egzemplarzy. wydanie brzydkie ale kosztuje z 10 złotych

    a co do space marinsów, to brak cover systemu to najlepsza rzecz jaką mogli zrobić, i naprawde nie rozumiem skąd ta mania “kopi gearsów” przecierz to jest sieka! bezposredni następca gier typu GOD of war i heavenly sword, gdzie ty tu gearsy widzisz?

  16. tzymische napisał(a):

    Juz pomijam, ze nazywanie Blade Runnera Cyberpunkiem to gruba przesada ;)

  17. Dahman napisał(a):

    Kwestia indywidualnego podejscia. Na pewno ksiazka nie jest cyberpunkowa, bo gatunek jako taki powstal/zostal ukuty w latach 80tych, za to film już bardziej. Nietylko wizualnie nakreslil kanon, ale przedstawil dystopie, w ktorej ogromna role odgrywaja korporacje, jest high-tech low-life, itd. Oczywiscie jak ktos chce zobaczyc film w stu procentach cyberpunkowy, to odsylam do wspomnianego juz wczesniej Johnny Mnemonica.

    Is, or can BR be considered “cyberpunk”?
    - www.brmovie…Cyberpunk.htm

  18. luke napisał(a):

    Z tego wszystkiego zainstalowałem sobie OnLive i jestem mile zaskoczony poprawą przesyłania obrazu. Ostatni raz jak grałem na trialu w Mafie 2 to obraz ledwo nadążał z wyświetlaniem się. Niestety jego kompresja nie jest najwyższych lotów i mnie po prostu razi. Nie uważam że grafika jest najważniejsza w grach. Jest po prostu jedną ze składowych gry i fajnie jest na czymś ładnym oko zawiesić. Nie musi być wodotrysków. Wy też macie to baaaardzo odczuwalne opóźnienie kursora grając na onlive?

  19. Tzymische napisał(a):

    No coz ja bede obstawal przy swoim ze BR to nie cyberpunk.

    Damian - uzywajace tego twojego linku jestem w stanie udowodnić ze Star Wars to cyberpunk :) wszystkie punkty się zgadzają poza ‘near future’ :)

  20. bax napisał(a):

    @Iron- “Czy androidy marzą o elektrycznych owcach?” była też kiedyś drukowana w “Fantastyce” gdzieś tak na początku lat 90, może koniec 80, więc jakbyś w jakimś antykwariacie poszperał to możesz to znaleźć.

  21. bax napisał(a):

    Znalazłem nawet dokładnie rocznik, to był 1993.

  22. kamil950 napisał(a):

    Widzieliście TO? http://tinyurl.com/66vcbz7

    :D

  23. Dahman napisał(a):

    Polak potrafi ;)

  24. Dahman napisał(a):

    Na na GOGu Wing Commander 3.
    http://www.gog.com/en/gamecard/wing_commander_3_heart_of_the_tiger

  25. cioruss napisał(a):

    Sony, widze, ze lubisz tracic klientow:

    Sony’s New PSN Terms Of Service Prevent You From Joining Class Action Suits Against Sony

    http://techcrunch.com/2011/09/16/sonys-new-psn-terms-of-service-prevent-you-from-joining-class-action-suits-against-sony/

  26. tas napisał(a):

    @cioruss - nie sądzę by to wpłynęło na jakąkolwiek stratę klientów.

  27. Dr Judym napisał(a):

    Cioruss - ale wiesz, że pisać to oni sobie mogą różne rzeczy w tych swoich TOSach i EULAch? Wszystkie te bzdurne, kretyńskie, niedorzeczne i zwyczajnie sprzeczne z prawem punkty są uznawane za nieważne i zastępowane przepisami prawnymi danego kraju.

  28. mateo napisał(a):

    @Iron Ja też jestem z Krakowa i książkę kupiłem w księgarni z czarnym szyldem na Starowiślnej. Nowe wydanie z Rebisu tegoroczne. Ja dałem bodajże 36 zł za wydanie w twardej oprawie z obwolutą. Na okładce nowego wydania pisze “Blade Runner”. Rebis teraz wznawia większość książek Dicka.

  29. Dahman napisał(a):

    selkar.pl/…blade_runner_czy_androidy_marza….dick_philip…

  30. cioruss napisał(a):

    @tas

    pewnie, ze nie straca, bo przy kazdej aktualizacji TOS wiekszosc klika z biegu ‘accept’.
    ale po medialnych problemach z ps3 (wycinanie funkjonalnosci), psn (wiadomo) i wizerunkiem (geohot) wrazliwsi klienci
    zawahaja sie.

    Dr Judym -
    jasne, w naszym pieknym kraju podobne zapisy musza byc zgodne z ustawa nadrzedna i same w sobie maja slabe wartosc minimalna, ale nikt przeciez nie pisze tos dla rynku 100-200k ps3.

    ale amerykanski konsument, do ktorego kierowany jest nowy zapis, jest mocno wrazliwy na punkcie swoich praw, a mozliwosc skladania pozwow zbiorowych to jak prawo do oddychania.

    generalnie, powyzszy link to tylko ciekawostka. chcialem pokazac, ze jutro bedziemy kupowac mozliwosc zaplacenia za rozrywke, bez zadnych praw do odwolania sie w przypadku zaniedban producenta.

    jest to o tyle smieszne, ze rynek, gdzie cyberpunk jest najbardziej dochodowy, stosuje metody rodem ze swiata 2020. ludzie kupuja deusa, wysluchuja ‘korporacje sa zle!’ i klepia accept.

  31. Dahman napisał(a):

    Zapis w nowej umowie dotyczy przede wszystkim pozwow typu class action, czyli cos czego w polskim prawie nie ma, wiec dyskusja czysto akademicka.

  32. Razle napisał(a):

    Z każdym odcinkiem pałam większą sympatią do waszego podcastu. Bardzo przyjemnie się was słucha. Szkoda tylko Damianie, że nie lansujesz bardziej Fantasmagierii :). Sam dowiedziałem się o podcaście z audycji Epic Fail (gdzie wspominali o waszej rocznicy 100 odcinków).

    Zazdroszczę wam tego Deus Exa.
    Czekam, aż gra wyjdzie na maca, co zostało zapowiedziane. Jest to moja jedyna platforma do grania, gdy jestem na studiach. Xbox zostaje w domu. Do końca wakacji skuszę się jeszcze chyba na Dead Island. Muzyka z gry powala, a dobre oceny tylko zachęcają.

    Mimo tego, że coraz mniej gram, to żadnej Fantasmagierii nie odpuszczam :).

    Powinieneś wrzucić jakiś przycisk “Donate”. Może płynny skład nie sprzyjałby zarobkowemu charakterowi, jednak moglibyśmy wesprzeć was chocażby w utrzymaniu serwera.

    Bardzo mnie cieszą również offtopowe tematy.
    Obejrzałem za waszą namową już dużo filmów. Ostatnio sięgnąłem za sprawą Koncza “Manhattan” i mnie zachwycił. Wykorzystanie wyłącznie czerni i bieli wpłynęło genialnie na klimat, choć na początku wydawało się bardzo dziwne.

    Chyba również sięgną po CAMOEO.

    Pozdrawiam i dziękuję za pracę.

  33. Dr Judym napisał(a):

    Girsy przyszły, jeee. Tylko co ja mam z tym plakatem zrobić, powiesić w sypialni? :D

  34. Jules napisał(a):

    Razle - dzięki! :) cieszę się niezmiernie i polecam sięgnąć po jeszcze kilka innych wczesnych filmów Woody’ego Allena - zwłaszcza Annie Hall :)

  35. varvocel napisał(a):

    Ostatni odcinek bardzo mi się podobał. Wreszcie Jules wrócił ze swoim specyficznym poczuciem humoru.
    Tylko Tzymische brak… Uważaj, żeby nowe pokolenie nie uważało Cię za legendę polskiego podcastingu w stanie spoczynku.

  36. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Tak slucham i słucham i dwa pytania

    Pierwsze, czy naprawde uważasz, że brak systemu osłon jest wadą SM? wytłumaczenie codexowe ma sens, o tyle, że Titus jest kapitanem a nie szaraczkiem, a od kapitanów SM oczekuje się by z piana na pysku, i okrzykiem for de EMPRAAAAAAAAAA(…)AAAAAAAAAAAH rzucali się na wrogów. Gdyby zaimplamentowana system osłon, ta gra zmieniła by się w kolejny żałosny kampfest jak GoW. Zaimplamentowali też niezwykle radykalny sposób regeneracji hp jak na gre tego tysiąclecia. Mianowicie nie regeneruje sie sam, a trzeba zdobywać apteczki w postaci egekucji wrogów. Te dwa ruchy miały własnie wymmusić walkę wręcz, a nie robienie z kapitana ultrasmerfów przyklejonego do ściany za pomocą superglue, odrobine bardziej przypakowanego guarda.

    Druga rzecz. Gears of War to była pierwsza strzelanka tpp jak rozumiem i teraz każda gra w podobnej konwencji jest jej klonem :)?

  37. Dahman napisał(a):

    @Loki, przyznaj sie lepiej ile kasy wydales w zyciu na figurki z GamesWorkshopu.

    @varvocel, Benek nie powidzial jeszcze ostatniego slowa ;)

  38. Loki Lyesmyth napisał(a):

    z 60 złotych, książe chaosu i lord chaosu ;) ale jestem fanem Dawn of War.

    Nie mniej, jak chyba nawet kilka razy już mówiłem nienawidze systemu osłon, i mało się nie popłakałem ze szczęścia, że jest W KOŃCU!!!!! gra która go nie zawiera. Popłakałbym się bez dwóch zdań, gdyby SM bylo lepszą grą ale prawie też ładne jest ;)
    w każdym razie zaczyna mnie dziwić to, jak inni postrzegają ten cały zapluty system osłon 0.o brakuje wam go w grach… :(

  39. tzymische napisał(a):

    Loki mam pomysl. Umowmy sie na paintball - ty bedziesz gral bez systemu oslon a ja z systemem oslon. Pozniej policzymy sinaki ok? :)

  40. Loki Lyesmyth napisał(a):

    bez bólu nie ma zabawy

    twój argument do mnie nie trafia, równie dobrze nie moge grać w prototypa bo wiem, że zmiana kości w miecz nawet gdyby była potencjalnie możliwa nie trwałaby sekundy o pożeraniu wspomnień i wchłanianiu masy nie mówiąc

    a wracając do świata gier, naprawdę wam się on podoba? naprawdę sądzicie że taki sm jest uboższe właśnie dlatego, że nie ma tego systemu?

  41. Loki Lyesmyth napisał(a):

    a tak w ogole to mógłbyś już wrócić tzymische bo tęsknie za twoim marudzeniem

  42. cioruss napisał(a):

    umowmy sie, ze SM to slasher, a nie klon gearsow. to powinno tlumaczyc mechanike i pewne decyzje tworcow.

  43. tzymische napisał(a):

    nie widzialem SM yet wiec sie nie wypowiem. Ale jesli to, jak zakladam i slysze, slasher - to nie widze problemu z brakiem oslon :)

  44. Dahman napisał(a):

    naprawde brak oslon to sprawa marginalna (kwestia gustu) kiedy cala gra jest co najwyzej przecietna. Co do gatunku, to slasher nie jest elementem dominujacym i wiecej sie strzela niz walczy w zwarciu. Fanom W40K wystarczy, kiedy akcja toczy sie w ich ulubionym uniwersum.

  45. Loki Lyesmyth napisał(a):

    chyba u Ciebie damian :)
    dopier od pojawiani się chaosu zaczałem na powaznie używać broni palnej, głównie dlatego, że na trnydmy CSM oneshotują mnie plazmą

  46. Loki Lyesmyth napisał(a):

    Na trudnym. Cholera muszę, znowu się zacząć pilnować, i czytać swoje posty przed wysłaniem. Przepraszam

  47. cioruss napisał(a):

    Dahman - w bayonetta tez sie dużo strzelalo, podobnie jak w tym slasherze w klimacie nordyckim/sf (zpomnialem tytulu).

    biorąc pod uwage, ze gry dzisiaj dziela sie na klony cod, klony gow, klony me, klony sc/diablo i samochodowki, to faktycznie sm wypada slabo.

    z drugiej strong w sm widac jakas probe zroznicowania gatunku tpp. tak, girsy sa super, ale nie znaczy to, ze każda gra z uber koksem musi mieć teraz covery.

    na moje lewe oko sm to taki serious Sam/slasher w tpp w wiadomym klimacie. imerator na ustach i do przodu, bez zbędnych ceregieli. tutaj zgodzę się z Lokim, miejsca na kucanie nie ma.

    a jak wejdziemy w temat ‘realnosci’ pola bitwy, to ja proszę opcje sikania co 2 godziny.

  48. TheKakeshi napisał(a):

    Witam. Zastanawiałem się czy moglibyście porozmawiać w kolejnym podcaście nt. kodów/seriali gier sprzedawanych na allegro aktywujących gry w steam/origin itd. W aktualnym podcaście Jules wypowiadał się o nowej odsłonie Alicji którą kupił bodajże na w/w serwisie. Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat, a także dowiedzieć się czy taka forma kupna kluczy jest całkowicie bezpieczna/legalna. Bardzo fajne są odcinki w których poruszacie tematy okołogrowe. Pozdrawiam całą ekipę.

  49. Dahman napisał(a):

    Od zawsze, a nie “dzisiaj”, gry porownywalo sie do przelomowych poprzedniczek. Przykladow mozna mnozyc, prosty: gry doomopodobne, quakopodobne, zeldopodobne, metroidalne, klony warcrafta, starcrafta, system shocka, itd. W tym nie ma nic zlego, jesli w rozmowie zamiast przez piec minut wykladac jak gra wyglada i jakie ma zalozenia, mozna wykonanc taki skrot. A ze gra nie jest kopia, czy tez wlasnie doslownie klonem, to chyba logiczne, i w rozmowie dyskutuje sie o elementach wyjatkowych, specyficznych itd.

    Naprawde polecam posluchac naszej krociotenkiej rozmowy zaczynajacej sie od 18:30, nikt nie powiedzial, ze SM jest klonem GOW, pada wyraznie, ze gra jest taka hybryda przecietnego slashera i przecietnej strzelanki, Jules wspomnial o podobienstwie do GOW, na co ja odpowiedzialem, ze strzelanie i brak charakterystycznego system oslon stawia gry daleko od siebie.

  50. tzymische napisał(a):

    cioruss > jesli musisz sikac co 2 godziny powinienes powaznie rozwazyc badanie prostaty. czeste oddawanie moczu jest jednym z pierwszych symptomow powaznych problemow!

  51. Loki Lyesmyth napisał(a):

    określiłeś to w taki sposób Damian, jakbyś w związku z tym, grę z automatu skreślał stąd moje drążenie

  52. cioruss napisał(a):

    Dahmanie, moj komentarz odnosi sie do prowadzonej tu rozmowy z Lokim. nic mniej, nic wiecej, podcastu jeszcze nie mialem przyjemnosci odsluchac.

    doskonale rozumiem pokuse odnoszenia sie do znanych marek: oszczednosc czasu bardzo duza. z drugiej strony stwierdzenie: gow bez oslon i z gorsza grafika, to tez sugestia, ze tworcy wzorowali sie na hicie epica i zamykanie w jednym schemacie myslowym. to zas prowadzi do calkowitego zblazowania tematem - przed czym chcialbym Was jakos uchronic (na mnie juz za pozno).

  53. tzymische napisał(a):

    ale zrobisz sobie badania? :)

  54. Loki Lyesmyth napisał(a):

    ma ktoś ochotę grać w coopa w dead island?

  55. KaszaWspraju napisał(a):

    http://polygamia.pl…Za_tydzien_w_Lodzi___Miedzynarodowy_Festiwal_Komiksu Ktoś z Łodzi się wybiera? Ja może oderwę się od bety BF3.

  56. kamil950 napisał(a):

    Matko, nareszcie wiem, ze coś się dzieje z tym Half-Life 2: Episode 3 - http://www.cdaction.pl/news-22227/half-life-2-episode-3—szef-valve-mowi-o-grze-wierszem.html

  57. kamil950 napisał(a):

    Tu jest w oryginale - http://kotaku.com/5842754/gabe-newell-knows-when-the-next-half+life-is-coming-he-just-cant-say-it-via-haiku

    Może to faktycznie początek marketingu wirusowego Valve dotyczącego gry Episode 3 (jeszcze przedwczoraj było o tych plikach związanych z ep3 w kliencie bety Doty 2)?

  58. Dahman napisał(a):

    Gabe i jego pazernosc calkowicie zabily we mnie calutki hype na kolejne epizody czy czesci Half-Life. Bedzie to bedzie, nie to nie, jest wiele swietnych gier do ogrania, filmow do obejrzenia, czy ksiazek do przeczytania. Damy rade bez Ep 3.

  59. RiBEL napisał(a):

    Na STEAM’ie przecena -90% na AlphaProtocol - pora sprawdzić czy rzeczywiście to tak dobra gra jak mówiliście :)

  60. Jules napisał(a):

    RiBEL - świetna wiadomośc! Dzięki! :) Też zakupię :)

  61. Dr Judym napisał(a):

    Kasza — ja się wybieram, zobaczymy jak się zachowują nerdy w obiektywie ;) Dzisiaj raczej nie dam rady, ale w sobotę po południu i w niedzielę mam wolne.

  62. KaszaWspraju napisał(a):

    Ale to za tydzień dopiero 30.09 - 2.10 :D

  63. Dr Judym napisał(a):

    Thank God, jestem tak zwalony po tym tygodniu, że najchętniej spałbym cały weekend ;)

  64. tzymische napisał(a):

    Panowie, my tu gadu gadu, a wlasnie swiat przezywa rewolucje w fizyce. Czekam na naped FTL :)

  65. cioruss napisał(a):

    3Mis ->

    jeszcze nie rewolucja, oficjalnie szukaja pomocy i potwierdzenia z innych osrodkow.

    wydawnictwa naukowe juz zacieraja rece ;)

  66. cioruss napisał(a):

    co nie zmienia faktu, ze to pierwsze duże ‘odkrycie’ od dobrych 50-60 lat.
    szkoda, ze Faynmana już nie ma.

    dostał ktoś kody do bety d3?

  67. tzymische napisał(a):

    Semantyka! czekamy na FTL ;)

    a na serio, napisalem to troche ironicznie, trzymajac po cichu kciuki zeby to sie okazalo prawda.

  68. Atanazy napisał(a):

    Zachęciliście mnie do Alpha Protocol i… powiem tak, na początek trzeba dużo dobrej woli, żeby gra nie odrzuciła już samym wyglądem :) Co prawda, nie miałem za dużo czasu żeby pograć, bo prawie usypiałem wczoraj wieczorem, kiedy ją pierwszy raz uruchomiłem, ale przyznam, że gdyby część tych rozwiązań RPG, czy rozmów z NPC znalazło się w Deus Ex: HR to byłbym w siódmym niebie. :)

    I pytanko na początek: gra ktoś w AP na padzie? Ja używam Logitech Wireless Gamepad F710 (w trybie emulacji pada do X360) i mam jedno zastrzeżenie, odnośnie otwierania zamków - to jest jakaś mordęga granicząca z niemożliwością! Nie wiem, jak jest na zestawie klawiatura + mysz, ale ja naprawdę ceduję otwieranie drzwi wytrychem na ślepy los, bo ustawienie bolców za pomocą pada to totolotek, dosłownie. Może dlatego, że pad jest emulowany (a oryginalnego sterownika do mojego w tej grze nie ma), bo wydaje mi się, że tu w grę wchodzi zmienna siła nacisku na lewy spust, a w moim przypadku wydaje się, że gra rozpoznaje tylko dwa stany: spust wciśnięty - spust niewciśnięty… Mam nadzieję, że dobrze to wyłożyłem. :) Dlatego nie cierpię tej mini-gierki i mam nadzieję na jakąś umiejętność, która z czasem pozwoli mi to omijać.

    Pozostałe mini-gry bardzo fajne (czemu w Deus Ex: HR nie pomyśleli o podobnym zróżnicowaniu?) i dość trudne. Dają jednak dużo satysfakcji, w przeciwieństwie do otwierania drzwi, które daje jedynie dużo frustracji :)

    Dialogi - mistrzostwo świata! Nie od strony artystycznej, oczywiście, ale od technicznej. Przydałoby się trochę więcej czasu na zastanowienie, ale jak to mówią, szybka decyzja ułatwia zadanie :)

    Na razie nie jestem ani na tak, ani na nie - parę rzeczy mi się podoba, kilka drażni. Zobaczymy, jak to będzie…

  69. kamil950 napisał(a):

    @Atanazy - jeśli grasz na tym padzie w trybie Xinput (a nie DirectInput), to wszystko powinno być dobrze, bo wg wikipedii ta gra chodzi właśnie w tym trybie, więc spusty powinny działać analogowo, kiedy powinny.

  70. Atanazy napisał(a):

    @kamil950, dzięki, ale nie pomogło - przełączam na Xinput i pad nie działa tak, jak powinien (mogę operować tylko jednym analogiem). W Directinput chodzi wszystko cacy, ale włamywanie się graniczy z niemożliwością. Sprawę rozwiązałem tak, że przed użyciem wytrycha przełączam się na sterowanie klawiatura + mysz. Jak widać, gra mnie zainteresowała i coraz mnie zwracam uwagi na biedę techniczną, jaką Alpha Protocol sobą reprezentuje.