Fantasmagieria - Podcast 178 - “Kartel na fali”
Odcinek nieco spóźniony, za to z gościem specjalnym. Udało mi się namówić do wspólnego nagrywania Tomka Drabika aka Quaza, postać znaną przede wszystkim ze swoich charakterystycznych wideo-recenzji gier oraz komiksu dla graczy gamer9. Wyszedł całkiem ciekawy odcinek, oczywiście standardowo dla Fantasmagierii jest mnóstwo tematów, dygresji i wątków pobocznych, ale mam nadzieję, że będzie się słuchało podcastu tak samo przyjemnie jak nam rozmawiało.
Podyskutujemy o tym jakie znaczenie ma wysoka lub niska sprzedaż gier, co może decydować o tym jak gry ewoluują, kto kupuje gry i czym się kieruje przy wyborze, czy dominacja gier każualowych doprowadzi do wyparcia hardcore’owych tytułów i wiele więcej.
W części “W co ostatnio grałeś?” m.in. Ms Splosion Man, LEGO Piraci z Karaibów, Frozen Synapse oraz pierwsze prażenia z Call of Juarez: The Cartel.
Zapraszamy do słuchania i komentowania!
Ściągnij sto siedemdziesiąty ósmy odcinek podcastu
Autor: Dahman
Tagi: Bulletstorm, call of duty, Call of Juarez: The Cartel, fantasmagieria, lego, Ms Splosion Man, Pirates of the Caribbean, podcast
lipiec 28th, 2011 o godzinie 17:56
Jej, przewidziałem kto jest tą niespodzianką :f Aż posłucham.
lipiec 28th, 2011 o godzinie 18:48
Ciekawego gościa zaprosiłeś Dahman.
PS. Który to redaktor naczelny się obciął?
lipiec 28th, 2011 o godzinie 20:20
Super, że juz jest, zabieram się za ściąganie.
lipiec 28th, 2011 o godzinie 20:33
Przesłuchałem jednym tchem, fajnie Wam to wyszło.
lipiec 28th, 2011 o godzinie 23:13
Początek trochę zmęczył, ale jak quaz poczał mówić o tym w co gra to aż niedosyt czułem jak skończyliście
lipiec 29th, 2011 o godzinie 2:45
Gość super wypadł, mam nadzieję, że uda się zapraszać go częściej bądź nawet na stałe wcielić do ekipy Fantasmagierii.
lipiec 29th, 2011 o godzinie 7:49
Dahman, już Ci na twiterze napisałem, ale i tu powtórzę.
Chciałbyś się złożyć na Frozen Synapse?
Może ktoś inny by chciał?
lipiec 29th, 2011 o godzinie 9:25
Dzieki Freeman za propozycje, ale juz kupie to z bratem na spolke. W kazdym razie mysle, ze znajdzie sie tu ktos kto by sie zrzucil z Toba.
lipiec 29th, 2011 o godzinie 10:37
Fajnie się słuchało. Co do kończenia gier to w jakimś stopniu odzwierciedlają to osiągnięcia. Na przykład podam Trine ze steam: http://steamcommunity.com/stats/Trine/achievements.Trzeba oczywiście wziąć pod uwagę że Steam to nie jedyne źródło zakupu gier, no i acheivementy mogły pojawić się dopiero jakiś czas po premierze gry, ale mimo wszystko 23.8% wydaje się naprawdę kiepskim wynikiem jak na taka prostą i przyjemną grę.
lipiec 29th, 2011 o godzinie 13:12
DZEEKUJE ZA PODCAST !!!!!!!!!!!:))))
lipiec 29th, 2011 o godzinie 13:22
sory za post pod postem
Muzyka z Skyrim jest genialna i tym samym mam pytanie
Zbliża sie premiera tego najwiekszego RPG czy jest możliwość nagrania podcastu w całości poświęconemu serii TES i oczywiście pochodnym grom z gatunku rpg w konfonfrontacji z TES
lipiec 29th, 2011 o godzinie 15:46
Frozen Synapse jest genialne, do tych którzy jeszcze się wahają - KUPOWAĆ.
Polecam pooglądać chwilę gameplay - http://www.youtube.com/watch?v=9jJrUY27O0Y&feature=player_detailpage#t=351s
lipiec 30th, 2011 o godzinie 9:25
Świetnie się słuchało Quaza. Trzeba Go częściej zapraszać.
lipiec 30th, 2011 o godzinie 9:52
Vampire bloodlines jest za marne dwie dychy na steamie, w wersji steamowej działają nieoficjalne patche. Polecam serdecznie
lipiec 30th, 2011 o godzinie 10:51
Quaz świeny gość. słuchało się tam samo przyjemnie jak wam nagrywało częściej go zapraszaj ;]
lipiec 31st, 2011 o godzinie 9:40
Niezłe Czasoumilacze z Was
sierpień 1st, 2011 o godzinie 10:00
Naprawdę świetny podcast, dawno tak dobrze mi się nie słuchało fantasmagierii. Sama rozmowa była ciekawa jak również Quaz radził sobie o wiele lepiej niż w granatofonie.
sierpień 1st, 2011 o godzinie 17:30
Faktycznie świetny odcinek i rewelacyjny gość! Dyskutowaliście na poziomie i bardzo przyjemnie się Was słuchało!
sierpień 2nd, 2011 o godzinie 7:44
Bardzo fajny odcinek, nikt sobie nie wchodził w zdanie i bez żadnych makaronizmów. Mam nie typowe pytanie, czy załoga Fantasmagierii dała rady nagrać by coś w rodzaju video podcastu ?
sierpień 2nd, 2011 o godzinie 12:49
Ciekawy odcinek, przyjemnie się słuchało.
sierpień 2nd, 2011 o godzinie 14:17
Info dla tych którzy nie chcieli sprowadzać - “A dance with dragons” będzie dostępny od 4 sierpnia w empiku.
sierpień 2nd, 2011 o godzinie 21:26
@luke - akurat Trine mogło się po jakimś czasie znudzić (ja jeszcze go nie przeszedłem, ale może kiedyś…), jednak np. Portal przeszło 49,8 %, Half-Life 2: Episode Two 50.1%, więc to chyba nie jest tak źle, że połowa graczy (przynajmniej na PC), kończy już dosyć stare i kultowe gry.
Dahman mówił jakieś kilkanaście odcinków temu o grze polskich twórców “Anomaly: Warzone Earth”. Dzisiaj (i jutro do godziny 19:00 czasu polskiego) jest w promocji na Steam za 3,33€.
Jeszcze jest Humble Indie Bundle 3 (www.humblebundle.com) z “Crayon Physics Deluxe”, “Cogs”, “VVVVVV”, “Hammerfight”,”And Yet It Moves” i “Steel Storm” z możliwością przypisania do konta Steam za tyle, ile chcecie zapłacić. Plus Minecraft gratis działający do 14 sierpnia.
Na muve.pl jest dirt+grid+fuel za 25 zł (lub odzielnie za dychę każda) oraz np. dirt 2 za 10 zł.
Piszę o tym, bo czasem zdarza się wam przegapić niektóre promocje, a pamiętam, że Dahman chciał np. “Anomaly…” kupić.
sierpień 2nd, 2011 o godzinie 22:54
kamil950: Anomaly kupilem w dniu premiery. Za 3,30 polecam.
Mam tez Humble Bundle 3. Moja ulubiona gra w zestawie jest COGS. Crayon Physics Deluxe tez jest swietna gra logiczna, ale nagralem sie w nia swego czasu na ipodzie.
sierpień 3rd, 2011 o godzinie 20:51
@Dahman - bo na podkaście, chyba wspominałeś, że grałeś w demo tak mi się wydaje.
F5?
sierpień 3rd, 2011 o godzinie 21:42
Podcastu nie bedzie, bo Piotrka napadla wsciekla bestia na krotko przed nagraniem. A ze mogla byc nieszczepiona, przedlozyl slusznie zdrowie nad nagranie i na sygnale ruszyl na oiom. Od tamtego czasu dal lakonicznie znak zycia raz dzisiejszego ranka. Odechnalem z ulga. Niestety, nie odbiera komunikatow, ale to pewnie efekt uboczny silnego serum.
sierpień 3rd, 2011 o godzinie 22:10
A ja dodam troche wazeliny. Dziekuje Damianie, ze walczysz jak lew by podcast nie umarł wiecej takich gosci!!
sierpień 4th, 2011 o godzinie 14:28
Niedługo premiera nowego Deus Exa, czyli rozumiem, że Tzymische pojawi się przynajmniej w jednym odcinku?
sierpień 4th, 2011 o godzinie 18:12
moze mnie zjedziecie ;p ale mi go nie brakuje ; )
sierpień 5th, 2011 o godzinie 7:43
@Dudo90 A jak długo słuchasz podcastu?
Ciekawy gość, dobry podcast wam się udał, czekam na kolejne.
sierpień 5th, 2011 o godzinie 9:57
No chyba żartujesz Dahman z poziomem trudności w wiedzminie 2. Gra na normalnym jest piekielnie trudna. Trudna i frustrująca, bo umiera się co chwilę, w zasadzie przy każdej bójce z kilkoma przeciwnikami. Formują kółko w które cię wciagaja po czym nie mozesz wstać bo odbijasz sie od gnoji jak kauczukowa kulka (a cios w plecy = 200% obrazen). Wybitnie wyprowadzajace z rownowagi.
No bo umówmy się - jeśli początek, ten w zamku, jest tak trudny że 3 razy umierałem przy jednym z początkowych starć - to ta gra jest źle zrobiona.
Przy okazji punkt dla przewagi fabuły w grze, gdyż nie skończyłbym wiedzmina 2 gdyby nie ciekawa fabuła (jak na gre) w folklorowym, przaśnym świecie (jak na świat fantasy) z postaciami które bywają co najmniej intrygujace (jak na gre fantasy). Jak przejdziemy do mechaniki wiedzmina to mozemy mowic tylko w kategoriach porażek i błędów.
Pozdrawiam.
sierpień 5th, 2011 o godzinie 11:27
Wyraznie zaznaczylem, ze gra zostala uproszczona wraz z patchami. Wiedzmin 2 ver 1.0 ma poziom trudnosc duzo wyzszy i sam zgnialem wiele razy w prologu. Zagral od nowa teraz w ver 1.3 i porownaj sobie czy nadal poziom trudnosci normalny nastreczy Ci problemy. Z tego co wiem, to jedyny tzw. nerf spotkal znak Quan.
sierpień 5th, 2011 o godzinie 14:07
@Krzysztof mozna powiedziec, ze od poczatku bo regularnie slucham chyba od podcastu No 14 ale wszystkie wczesniejsze nadrobione ;). Oczywiscie szanuje innych jesli im Go brakuje … zreszta napisalem tylko, ze nie jest zle gdy Go nie ma a nie, ze Go nie lubie i nie chce byc zle zrozumiany.
sierpień 5th, 2011 o godzinie 15:50
Dahman, nie pamietam na ktorej wersji grałem ale wydaje mi sie ze jakies patche miałem (chyba 1.2 ale nie bede sie o to klocil). I nadal na “normalnym” wszystko bylo drastycznie trudne. Koniec końców grę przeszedłem na łatwym, co w innych grach odpowiadałby własnie normalowi.
Chciałem tylko zaprotestowac przed nazywaniem wczesnej wersji wiedzmina “wyzwaniem”. Z twojej wypowiedzi moznaby wywnioskowac ze to był jakis pozytywny aspekt, a w moim odczuciu to była frustrująca gehenna walki z przeciwnikami, kamerą i spieprzonym systeme walki. Uznałem że moge sie troszke poczubic - tak w ramach zapłaty za podcast.
Serdeczności.
sierpień 5th, 2011 o godzinie 19:04
Nie, moim zdaniem popadli ze skrajnosci w skrajnosc. Wiele rzeczy w walce mi sie nie podobalo. Na poczatku bardzo trudno przezyc atak kilku przeciwnikow na raz, a pozniej przecinasz sie przez potwory jak przez maslo. Minie troche czasu zanim zagram raz jeszcze w W2 i wtedy zweryfikuje czy zmiany z 1.3 sa az tak znaczace.
sierpień 6th, 2011 o godzinie 14:49
Fin a co byś wolał? Wiele razy mówiono, że nie lubimy jak gry traktują nas jak debili, prowadzą za rączke. Że są za łatwe. Osobisście grałem 12 godzin przed oficjalną premiera więc raczej w wersji 1.0 bez dodatkowego super sprzetu z dlc, czy miecza stalowego, i zginałem 3 razy w pierwszej walce, dwa razy jak smok atakował kurdycje, i ze 2 razy jak gonił mnie z (cenzura).
Dla mnie jednak było to wyzwanie, i za chiny ludowe nie nazwałbym tego gehenną