Fantasmagieria - Podcast 167 - “Królewskie przeczucie”
Pod zdjęciem polityka cenowa Valve |
Po kolejnym emocjonującym i obfitującym w wydarzenia tygodniu siadamy na wygodnych fotelach w naszym wirtualnym studiu i komentujemy te najistotniejsze.
Na początek wrażenia z wycieczki do Szkocji, refleksje nad architekturą Edynburga i ośrodków kultury miasta. Oczywiście nie zabraknie relacji z eskapady do sklepów z grami, jakże innych niż te w naszym kochanym kraju.
Jak już o Wielkiej Brytanii, to staramy się rozstrzygnąć konkurs na najbardziej intrygujący i wyzywający kapelusz przyozdabiający głowy szanownych pań, uczestniczących w królewskiej ceremonii zaślubin.
W co ostatnio graliśmy? W kilka gier, m.in. w The Beatles Rock Band, Portal 2, a także Deadly Premonition. Ta ostatnia gra wyróżnia się bardzo specyficznym klimatem i totalnie schrzanioną rozgrywką. O tym, co nas w tej grze zainteresowało, dowiecie się słuchając odcinka. Poniżej krótki fragment, który powinien dać pewne wyobrażenie z czym mamy do czynienia.
Zapraszamy do słuchania i komentowania!
Ściągnij sto sześćdziesiąty siódmy odcinek podcastu
Autor: Dahman
Tagi: Deadly Premonition, Edynburg, fantasmagieria, Krolewskie Wesele, podcast, Portal 2, Szkocja, The Beatles Rock Band
maj 3rd, 2011 o godzinie 21:43
Danke.
maj 3rd, 2011 o godzinie 21:57
HEHEH już dawno pisałem o tej grze, kto che może pooglądać “endurance run: na Giantboomb.
http://www.giantbomb.com/videos/5/
maj 3rd, 2011 o godzinie 23:07
Wow, nie wiedziałem, że można się aż tak zapuścić w tej grze, koleś się chyba nie golił od samego początku Z tej scenki najbardziej mnie rozwalił moment, gdy York odskoczył od baru, jak gdyby się czegoś przestraszył albo zjadł coś trującego
maj 4th, 2011 o godzinie 13:45
Skończyłem DP i przyznaję, że gdyby się wyzbyć pewnych rzeczy i trochę jednak przerobić końcówkę byłaby to najlepsza fabuła w grze przynajmniej od czasów GTA IV
maj 4th, 2011 o godzinie 15:12
eee… końcówka to totalny odlot, mocne sceny, twist i zakończenie zakończenia w stylu azjatyckim. Dla mnie bomba.
maj 4th, 2011 o godzinie 19:24
Edynburg pozdrawia. To naprawdę przepiękne miejsce, właściwie żadne innepolskie miasto nie może się równać ze stolicą Szkocji.
Ktoś z załogi kupuje nadchodzącą Alicję?
maj 5th, 2011 o godzinie 9:03
Szkoda, że nie wiedziałem, moglibyśmy się zgadać na piwo w jakiejś małej knajpce Ale myślę, że jeszcze tam wrócę, na pewno w charakterze turysty.
A wracając do Deadly Premonition, naprawdę szkoda, że nie zrobili tego w nowoczesnej oprawie i z dobrym sterowaniem. Postacie, mimo nalotów japońszczyzny w dialogach, są bardzo dobrze zarysowane, a fabuła wzięta rodem z dobrego kryminału. Jak na dzisiejsze gry to pod względem fabuły jest liga światowa, biorąc pod uwagę, że zazwyczaj dostajemy korytarz długi na 6-8 godzin z nędzną próbą usprawiedliwiania jego przejścia.
Poza tym odchodzisz od gry i gdzieś tam w głowie jeszcze coś zostaje, zastanawiasz się kto zabił, przychodzą Ci do głowy coraz to nowe koncepcje. Następnego dnia siadasz do kolejnej sesji i pytań jest jeszcze więcej.
Gdyby tylko warstwa techniczna nie była 10, a powiedzmy maks. 3 lata do tyłu, mielibyśmy kandydata do gry roku
maj 5th, 2011 o godzinie 21:30
Znalazłem nawet na forum Steam dyskusję na temat niższej ceny Portal 2 w Polsce - http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=22198591 (na innych stronach tego wątku też jest trochę o tym).
Dr Judym -> da się wybrać polskie serwery na Steamie.
maj 5th, 2011 o godzinie 22:55
Co do serwerów, to one mają maryginalne znaczenie i jedynie na co wpływają to szybkość z jaką ściągają sie gry na Steamie. Regionu nie da się zmienić (bez proxy czy vpn), bo jesteśmy rozpoznawani po IP.
maj 6th, 2011 o godzinie 19:40
Z innej beczki…Dla mnie masakra…Chyba postawie Wiedzmakowi kapliczke w chacie;) http://www.fz.se/filmer/20110506/the-witcher-2-assassins-of-kings-preview/
maj 6th, 2011 o godzinie 19:43
Z cyklu wylapane teksty z Wiedzmina 2:
- Jestes wolna?
- A co Ty z ch…em po prosbie chodzisz?!
Buhahahah
maj 7th, 2011 o godzinie 5:54
Absolutny opad szczeny:
http://uk.ign.com/videos/2011/05/06/the-witcher-2-environments-video?objectid=14345201
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-gameplay-the-witcher/713621
maj 7th, 2011 o godzinie 10:03
Graficznie bardzo ładnie, porządna rzemieślnicza robota.
maj 7th, 2011 o godzinie 15:07
graficznie jest piękną, ale dla mnie miarą grafiki jest jej optymalizacja.
spełniam wymagania zalecane, to zobaczę
a by lekko zmienić temat
http://www.gaminator.tv/newsy/news/15220,Hitman-5-w-ko%C5%84cu-oficjalnie.html
ten rok jest chyba najlepszym rokiem dla gier komputerowych odkąd pamiętam. w jednym tygodniu map remier wiesiek, infameus, la noir, i fable 3 na piecyku (bankrutuje ^^)
2 miesiące później deus ex, 3 miesiące później skyrim, i bodaj batman.
zapowiadają hitmana5, a że pichcą go już pare ładnych lat, można załozyć że wyjdzie jeszcze w tym roku! (z kane i lynchem tak było)
Nic tylko cieszyć się jak dziecko
maj 7th, 2011 o godzinie 16:12
A tu się okaże, że to zapowiedź Mini Ninjas 2 Za dużo tych rimejków i kolejnych części, w ten sposób i połowę dochodów można wydać na gry
maj 7th, 2011 o godzinie 17:48
przez ostatnie 3 lata, jakoś nie było okazji, wychodził jeden tytuł na miesiąc.
a co do hitmana, to niedawno rozpoczął się ten cały viral marketing piątki (swoją droga strasznie to męczącę, szukać skrafka fotki łysego faceta z pistoletem silverballler ^^) wyciekły już bodaj dwa screeny z tobiasem riperem itp itd.
maj 9th, 2011 o godzinie 12:07
Panowie mam pytanie która gra jest dłuższa, Portal 2 czy Dead Space 2 ?? o ich jakoś nie muszę pytać bo wiadomo że obie gry są świetne.
maj 9th, 2011 o godzinie 13:19
IMO jakbym miał wybierać to bez zastanowienia Portal 2. DS2 wcale nie jest taki super. P2 miał wystarczać na 10 godzin, ale raczej liczyłbym tak na 7-8.
maj 9th, 2011 o godzinie 14:12
Portal 2 jest przynajmniej dwukrotnie krótszy od Dead Space 2 i do tego na raz.
maj 9th, 2011 o godzinie 15:03
P2 mi starczył na 8h, a coop na jakieś 7. Nie jest tak źle.
maj 9th, 2011 o godzinie 16:04
dzien dobry kochana redakcjo i wspolsluchacze. Zetknalem sie w 163 odcinku “wirujacy aksamit” pojeciem zagrajmera. Krotki research doprowadzil mnie do tego wysoko stojacego w rankingu google, wiec niechybnie reprezentatywnego przykladu wysokiej jakosci polskiego zagmerania http://www.dis411.com/videos/video/K8EKcNqr14A/Zagrajmy-w-Medal-of-Honor-Pacific-Assault-cz-3.html
maj 9th, 2011 o godzinie 16:58
Wprawdzie już kiedyś o tym wspominałem, ale propo takich bardziej ambitnych gier, to czy przetestujecie kiedyś Gray Matter autorstwa Jane Jensen, pisarki, odpowiedzialnej m.in. za powstanie serii Gabriel Knight? Jestem ciekawy, czy ten point&click jest faktycznie taki dobry jak piszą. Wprawdzie jest to raczej zupełnie inne niż Deadly Premonition, ale ponoć też jest klimatycznie, a technicznie jest dużo lepiej zrobione.
maj 9th, 2011 o godzinie 18:56
Czyli Portal 2 to taki “typowy” shooter, na dwie nocki i do odstawienia na półkę.
Cholera ostatnio EA wydało tyle gier lepszych lub mniej pod rząd, że nie wiadomo na co się zdecydować.
maj 9th, 2011 o godzinie 19:24
Gray matter jest tego samego autorstwa co gabriel knigh? no to ide na finansowe dno, a świnka skarbonka idzie pod rzeźnicki młotek.
Iron wg mnie, portala można sobie spokojnie przyjutubować.
zagadki były dla mnie dużo łatwiejsze niż w jedynce, a jedyne co mnie utrzymywało w grze to humor, a ten ten sam jest na youtubie.
co do deadspace nie popełniaj błędu i nie właczaj gry na poziomie normal.
nie wiem jak do tego doszło, a interesowałem się, ale brać graczy z dead space zgodna jest, że normal w dead spacie2, jest tym samym co easy w jedynce. pewnie jedynki tez banda każualowych prawników nie poprzechodziła :(. w każdym razie deadapace do dobre 16 godzin granie.
maj 9th, 2011 o godzinie 20:03
Jaki jest sens “przechodzenia” gier na YT ?? cały fun z gry idzie do kosza, już nie mówić o interaktywności z samą grą.
maj 10th, 2011 o godzinie 1:57
widzisz, wiele gier nigdy nie słyszało nawet o interaktywności.
niby gra, a idziesz sobie tunelikiem z jednego końca mapy, na drugi i oglądasz cutscenki. duża częśc gry taka jest. Wg mnie cały fun z portala dwójki, to słuchanie dialogów/monologów, a “wstawki interaktywne” jak to ujałeś, były nudno łatwe.
generalnie odradzam zakup portal 2. Coopa nie testował przyznaje, ale tu i tak nic nie przebije hot seata, podzielonego ekranu, i magicki
maj 10th, 2011 o godzinie 5:45
To skąd gra ma te wszystkie 9 i 10siątki ? EA wszystkim daje tak chętnie grube koperty ?
Z tego co słyszałem P2 jest tak prosty żeby więcej graczy mogło go ukończyć.
maj 10th, 2011 o godzinie 10:57
mnie się pytasz? co to ja dawałem te wszystkie 9 i 10?
zresztą poral to był murowany hit, dla niektórych i jakby nie dali 9/10 to zaraz byłby lament fanów”nie jesteście obiektywni!” itp itd.
Dla mnie to, że coś jest dla mnie zbyt proste jest wadą, bo sprawia, że się nudzę jak mops, zamiast dobrze się bawić
maj 10th, 2011 o godzinie 14:05
Iron:
P2 jest tak prosty, ze po 2h zaczynasz sie zastanawiac ‘dlaczego ten tutorial jest taki dlugi’, a po 3 zalujesz straconego czasu.
pozniej pomyslalem sobie, ze p2 to taka interaktywna historyjka sf, gdzie glowny nacisk polozono na budowanie klimatu i kreacje (micro)swiata. lamiglowki maja na celu przedluzyc czas spedzony na zwiedzaniu, nadaja tez sensu niektorym dialogom.
tylko tyle i az tyle, bo gre sie chlonie, a nie.. rozgrywa. lubisz wycieczki w nieznane, kup portala. ale za nie wiecej jak 20e.
maj 10th, 2011 o godzinie 14:25
http://finance.fortune.cnn.com/2011/05/10/yes-microsoft-is-buying-skype/?hpt=T2
To jest fajny news
Skype na X360?
maj 10th, 2011 o godzinie 18:15
@cioruss, Loki Lyesmyth: no to teraz jest wszystko jasne dzięki
Wracając jeszcze na chwilkę do DS 2, czy trzeba znać wątek fabularny z pierwszej części??
maj 10th, 2011 o godzinie 18:41
nie, wszystko ci ładnie wyjaśnią po drodze. i pamiętaj nie dotykaj normala i niżej, to bardzo ważne, by dało się przyjemnie grać w dead space2 !
maj 10th, 2011 o godzinie 19:05
wydaje mi sie, ze nie wyrazilem sie zbyt jasno w poprzednim poscie.
p2 to dobry produkt. na swoj sposob innowacyjny, przybliza nas do ery interaktywnego wideo.
przysluchujac sie poprzednim fantom i czytajc recki da2 (kt nawet nie widzialem na oczy) odnosze wrazenie, ze mieso: walki i loot, to dzisiaj bardziej bol w d jak zrodlo radosci.
ekipa z valve, jakby sugerujac sie trendem, wyciela klasyczne wyzwania z rozgrywki, zostawiajac nam odkrywanie podziemnego swiata smutnej przyszlosci.
jako fan sf moge powiedziec, ze efekt jest doskonaly, chociaz bardzo sterylny. najblizsze porownanie jakie przychodzi mi do glowy to film ‘moon’: 3 aktorow i dwie proste scenografie, ale zajmuje glowe lepiej jak 99% blockbusterow.
czy ds2 jest lepszy? nie gralem, nie wiem, ale wydaje mi sie, ze koncepcyjnie bedzie sporo slabszy i nie tak dopieszczony. co kto lubi, mnie strzelanie do kosmitow jakos sie znudzilo.
–
skype w ms. doczytalem, ze ms ma znaczne udzialy w fb i spekuluje sie, ze najbardziej znane voip na swiecie szybko pojawi sie w najbardziej znanym portalu spolecznosciowym. czyli google ma teraz swoj telefonik, apple facetime’a (o popularnosci na poziomie Ping), a ms skajpa.
pozostaje czekac, az dostawcy tel kom przemianuja sie na dostawcow hotspotow. btw, wiedzieliscie, ze w indiach 49% userow fb uzywa serwisu TYLKO przez smartforny/tablety?
maj 10th, 2011 o godzinie 19:25
przy okazji, jak zasypiam przy pamietnikach devsow, tak polecam
http://www.fastcodesign.com/1663774/ipad-app-goes-behind-the-scenes-of-portal-2-pushing-limits-of-storytelling
maj 10th, 2011 o godzinie 19:35
Znajomość wątku z DS1 nie jest obowiązkowa, z resztą to i tak nie ma znaczenia bo wszystko i tak bierze w łeb im bliżej końca.
maj 10th, 2011 o godzinie 21:30
Z pewnym opóźnieniem wynikającym również z lotów międzykontynentalnych przesłuchałem najnowszy odcinek i stwierdzam, że było to jeden z fajniejszych odcinków od dawna. Oby forma była zwyżkująca!
PS. Update odnośnie jakości koszulki- trzyma się nad wyraz dobrze, nawet po wielokrotnym praniu
maj 17th, 2011 o godzinie 13:11
Strona do porównywania cen na steam:
http://www.steamprices.com/eu2