Fantasmagieria - Podcast 117
Nie odbędzie się bez patetycznego wstępu. Tragedia tej skali i w tym czasie odciska piętno na nas wszystkich niezależnie. Narodowi polskiemu nieobce są tragiczne historie, których los nam nie szczędził. Druzgoczące jest to, że ziemia, która raz zabrała nam dziesiątki tysięcy elit wojska polskiego, upomniała się o tych, których jedynym celem było kultywowanie pamięci o tragicznie poległych żołnierzach. Nigdy nie zapomnimy co się stało.
Redakcja Fantasmagierii składa najszczersze kondolencje rodzinom ofiar katastrofy lotniczej w Smoleńsku 10. kwietnia 2010 r. Choć może gest skromny, dedykujemy ten odcinek pamięci tragicznie zmarłym.
– Choć ton odcinka nierozerwalnie związany jest z wydarzeniami ostatnich dni i dużo nie graliśmy w tym tygodniu, kilka chwil grom poświęcimy [od 32:16m]. Nie będzie nowości, wrócimy do Lost Odyssey i polecimy kilka gier na iPhone’a/iPod Touch.
Zapraszamy do słuchania i komentowania.
Ściągnij sto siedemnasty odcinek podcastu
Autor: Dahman
Tagi: Cluedo, Dracula The Path of The Dragon, fantasmagieria, Heavy Mach 2, Lost Odyssey, podcast
kwiecień 12th, 2010 o godzinie 15:57
Pobieram.
kwiecień 12th, 2010 o godzinie 19:19
Dahman, dziękuję za podejście do wydarzeń ostatnich dni z należytym szacunkiem. Mimo, że zawsze ceniłem bardzo wysoko Wasz podcast, to zyskaliście jeszcze więcej w moich oczach.
kwiecień 12th, 2010 o godzinie 21:33
Podcast 117 - Dlatego jesteście najlepsi.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 1:11
Przyłączę się do pochwał przedmówców. Podcast w odpowiednim klimacie, dobrze wyważony. No i nie boicie się poruszać trudnego tematu.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 1:36
co do chaos raising to ta gra to faktycznie dwa w jednym
przy czym jeśli masz grać w to solo to nie marnuje pieniędzy. kampania jest fajna, ale tylko jeśli jesteś fanem warhammera lub masz kolegę żeby grać ją z nim.
jeśli masz jakieś pytania to nie krepuj się zadać
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 8:58
w zagranicznych mediach, artykuły pisano kierując się rozumem, chłodnym podejściem na trzeźwo… kultura w tych państwach rózni sie od naszej tym, że nikt, nawet u siebie a co dopiero własnie u nas, nie pochyla się aż tak nad umarłym, tak jak to jest u nas, że o zmarłym “nie wypada mówić źle”
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 9:45
Trudno oczekiwać inaczej. Nasi o “nie-polskich” tragediach tez pisali z naturalnym dystansem. Trudno oczekiwać, aby nawet najlepsze zachodnie media, ze sztabem zagranicznych komentatorów potrafiły odnieść do sprawy tak jak polskie media, gdzie większość tragicznie zmarłych osób była częstymi gośćmi programów publicystycznych, gdzie prowadzący, dziennikarze byli z nimi na ‘ty’.
Niemniej, duża cześć dziennikarzy w Polsce to dno, nie wiem jak jest na zachodzie, bo nie interesuje się polityka w innych krajach i nie śledzę reportaży w ich gazetach, ale teraz wychodzi ich hipokryzja. I nie dlatego, że się ciepło teraz wypowiadają, ale że wcześniej plugawili misję społeczną.
Nie chcę specjalnie poruszać tego tematu, ale do tego dna, dla tabloidowych sensacji i jawnie politycznych gierek, manipulowali opinią publiczną. Potrafili odwracać uwagę od istotnych spraw szyderstwami, kierując ją na pierdoły. Mógłbym wymienić z imienia i z nazwiska, ale po co?
Teraz jest spokój i moment refleksji. Założę się jednak, że jad znowu zacznie toczyć ich żył, jak tylko zacznie się kampania prezydencka.
Pragnę jednak wszystkich uspokoić, Fantasmagieria nie zmieni się w podkast polityczny.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 10:32
@Dahman - Nie trzeba czekać do wyborów. Już słyszałem w TV jak któraś posłanka PiS (nie pamiętam nazwiska) krytykowała Komorowskiego, że obsadza stanowiska w kancelarii ludźmi z PO. Kopanie po kostkach już się zaczęło i śmieszą mnie te sugestie dziennikarzy, że nagle znikną wszelkie różnice poglądów.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 11:09
No wlasnie, po co TV to pokazuje? Wyrwany z kontekstu komentarz tylko po to zeby wmowic ludziom zasciankowosc PISu. A moze wypadaloby spojrzec na rece Komorowskiemu. Dlaczego tak sie spieszy? Czy wybory konsultuje? Trzy dni po tragedii, i juz wypelnia luki, nie wiem. Wiekszosc, glow resortow miala zastepcow i oni przejeli obowiazki. Zarzucono, ze armia nie ma kierownictwa, ale rzecznik wojska polskiego zaprzeczyl temu, i kategorycznie stwierdzil, ze procedury zostaly zachowane.
W media rozdmuchano tez klamastwa i plotki o pilocie, ze niby nie znal lotniska, ze nie sluchal kontrolera, ze 4 razy podchodizl do ladowania, ze rosyjski znal slabo. I co? Wszyscy zapomnieli, ze trzy dni wczesniej ladowal tam z premierem Tuskiem, ze plynnie mowil po ang. i rosyjsku, ze nie bylo problemow komunikacji z kontrolerem rosyjskim (co teraz potwierdzila strona rosyjska).
Mowie Ci MiDknight, ogladaj sluchaj, ale filtruj. Wyciagaj wnioski, nie daj sie zwariowac.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 11:22
We wszystkich prawie mediach na całym świecie pisano o tej tragedii i to na pierwszych stronach, raczej z należytym szacunkiem. Również w Szwecji pierwsze strony gazet ze zdjęciami ze zniczami itp.
Co do całej sytuacji zgadzam się z Piotrem. Media przesadzają strasznie, zamiast stonować atmosferę, podkręca się tragedię i wynosi tragicznie zmarłych niemal do postaci świętych. Ja najbardziej współczuję rodzinom wszystkich ofiar i trudno mi jest sobie wyobrazić, jak ciężko to przeżywają. Ja po prezydencie nie rozpaczam, jest mi jednak smutno, bo tragicznie zginęli ludzie, nie ważne czy ich lubiłem czy nie.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 11:35
@Troubleman ===> dokladnie. Not my people, but people. I to smutne jest.
@Dahman ===> troche cie ponosi ;). Komorowski jak narazie, z tego co mi wiadomo, nominowal tylko szefa BBN w dodatku czlowieka ktory byl wiceministrem w rzadzie PIS.
Po drugie, jako Marszalek Sejmu nie musi zadnych wyborow z nikim konsulotwac - tak samo jak nie musial tego robic prezydent. Konstytucja sie klania…
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 11:44
http://adventuregamer.com.pl/2009/02/21/dracula-3-the-path-of-the-dragon-recenzja/ - Dracula na PC. Według mnie jedna z najlepszych przygodówek 2008 roku. W Polsce miała wyjść 10 kwietnia 2010 z IQP za 49,90zl. http://iqp.pl/index.php?id=1550
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 11:48
Chyba ciebie. Odnosze sie do tej wypowiedz cytowanej przez media, aby pokazac jakie bzdety sie wyciaga do miana “wiadomosci”.
Jakie to ma znaczenie co mowi poslanka PIS? Ma znaczenie to jakie decyzje podejmuje p.o. prezydenta, bo akurat tego media nie podaja (wspomnialy tylko o paru). Jesli wszystkie decyzje podejmuje taktowanie i zasadnie to chwala mu za to.
Co do konsultacji, to Komorowski sam to deklarowal, jak np. oddanie decyzji o terminie wyborow opozycji.
Wiele rzeczy sie klania…
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 11:51
Dahmanie, a jednak ponoszą Ciebie emocje.
będzie dochodzenie, sprawy - miejmy nadzieje - zostana wyjaśnione, co w sumie ograniczy się do wskazania kozla ofiarnego. Rosja stanie na głowie, żeby calosc zamknąć we właściwy sposób, bo to w ich najlepszym interesie. zycie toczy się dalej, w kraju nikt światła gasić nie zamierza.
a mediom w 100% wierzą tylko idioci i schizofrenicy.
pozyjemy, zobaczymy - ciężko coś przewidywać w skali kolejnych tygodni, gdy media zaczynaja mówić o byłym prezydencie jako najlepszym ever, chwalebnie poleglym w boju o lepsza Polske, a karmione tym scierwo polityczne wychodzi z cienia. 3-4 miesiące, zanim wrócimy do normalnego cyrku.
i nie, nie zgadzam się, ze o zmarłych należy mówić tylko dobrze - od tego mieli całe swoje życie (jak dlugie by nie było), aby pracować na swoją opinie po śmierci.
co nie zmienia faktu, ze po +/- 30min słuchania podcastu jestem pod wrażeniem delikatnie i trzeźwo potraktowaliście temat tragedii głownie ludzkiej. chociaż, w sumie to nie spodziewałem się niczego poniżej tego poziomu
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 12:58
Dahman - ale ja w żadnym wypadku nie pisałem tego z myślą “zły PiS już wyskoczył z gędą i oczernia dobre PO”. Osobiście nie jestem “wielbicielem” żadnej z tych partii, bo i jedni i drudzy swoje na sumieniu mają. Chodziło mi tylko o to, że nie ma co naiwnie oczekiwać nagłego zaprzestania sporów w polityce, bo to jest zwyczajnie niemożliwe.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 13:10
Jeszcze odnośnie pilota - niczego się nie dowiemy i niczego nie wymyślimy, póki nie przeprowadzą analizy zapisów czarnych skrzynek. Faktycznie wierzyć się nie chce, że w przypadku prezydenckiego samolotu mogliby zaniedbać taką sprawę jak ustalenie języka komunikacji.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 14:29
Loki - dzięki za pomoc. Nastawiałem się na old-school rozrywkę a la Myth, ale z tego co widzę jest inaczej.
Cały czas te same oddziały, zyskujące przedmioty + doświadczenie i taka sama konstrukcja mapy: kwadrat, w jednym rogu ty, na przeciwległym boss, w pozostałych jakaś rafineria lub stacja łączności do zdobycia, a gdzieś pomiędzy bandy orków do wybicia, przy czym nie ma większego znaczenia czy korzystasz z osłon czy kupą mości panowie, bo i tak łoisz wszystkich. Jak ktoś zginie to na mapie są te anteny do dosyłania jednostek, więc nie trzeba się specjalnie martwić o nic.
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 21:09
w chaos rising jest zupełenie inaczej ale to mniej istotne.
\ta gra dla singal sie nie nadaje. Ai to dnoooooooo
kwiecień 13th, 2010 o godzinie 22:25
wiem, ze nie na temat, ale Onet zanotował do tej pory ponad 13tys komentarzy pod inf o pochówku na Wawelu. trudno tu mówić o debacie publicznej, ale to chyba pierwszy przypadek, gdy tyle ludzi zdecydowało się aktywnie brać udział w komentowaniu wydarzeń związanych z krajem.
przy 13tys można już mówić o badaniu statystycznym, przerazajacy widok wrogości i podziału w narodzie.
następne wybory wygra ta strona, kt przekona do siebie już nie słuchaczy radiowych i telewidzów, a internautów.
jak to było?
“obys żył w ciekawych czasach”
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 2:12
Niestety większość ludzi nie wytrzymała i uznała, ze zaloba ich niedotyczy (byłem optymista, myślałem, że minie chociaż tydzień zanim splynie jad). Cały spór o Wawel w ogóle nie powinnien mieć miejsca. Żenujący spektakl, który wzniecają media m.in. Agory.
Co do Ineternautow, to wiesz te 13 tysięcy komentarzy mogło napisać tysiąc osób, a Taniec z gwiazdami czy Wiadomosci nadal ogląda kilka milionów widzów.
Coś jednak w tym jest o czym piszesz, bo to aktywnym internautom B. Obama zawdzięcza zwycięstwo.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 8:00
Cały spor o Wawel nie powinien miec miejsca bo prezydent nie powinien byc chowany na Wawelu. Raz ze to zupelnie nieprzemyslany pomysl ktory jest zarzewiem konfliktu, a dwa to przyjęto ze prezydenci leża w Warszawie. Można by to zrozumieć gdyby L.K. miał jakieś niesamowite zasługi, ale nie oszukujmy sie - bedzie chowany tam tylko dlatego ze zginal tragicznie. No chyba że Jaruzelskiego, Walese i Kwacha tez pochowaja na Wawelu. Chociaz mi to osobiscie wszysktko jedno.
Z całym szacunkiem dla zmarlych, ale zaden prezydent nie budził chyba takiej niechęci wśród społeczeństwa. To dopiero dzisiaj media na czele z jedynką sa w stanie zrobić taką szopkę ze glowa mala. Gdy prawicowych publicystów dopuści sie do mikrofonu to można posluchac zaklinanania rzeczywistosci, robienia z bądz co badz fatalnego prezydenta meża stanu i mesjasza narodów ukochanego przez wszystkich i przez wszystkich niedocenianego. W takim tempie to bedzie on kanonizowany jeszcze przed papieżem a pomysl ze stadionem narodowym im. Lecha Kaczyńskiego jest jak najbardziej realny.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 8:01
sledzac rozwój wydarzeń, przygladalem sie w jakim tonie i w jakiej ilosci pojawiają się roznorakie komentarze. średnia onetowa to ok 1-2tys przy wiekszych naglowkach, mówię tu o okresie zarowno przed jaki i po katastrofie (nawet przy ostatnich, kontrowersyjnych tematach jak wypowiedzi Kurskiego).
a tu proszę, już 50tys przy informacji o decyzji w sprawie pochówku.
to już nie jest 1 tys onetowych troli, to krzyk ludzi, kt siedząc w domach czują się bezradni, podczas gdy ich system wartości jest wasnie gwalcony, do stopnia, w którym potrzeba buntu jest silniejsza jak zachowanie żałoby (większość komentarzy jest przeciwna decyzji).
to jest dla mnie szokujące zjawisko, niespotykane w ostatnich 10latach. pokazuje, ze media stały się full-duplexowe a poziom niezadowolenia z decyzji kosciola/polityków jest znacznie wyższy jak można usłyszeć w kontrolowanych przez nich mediach klasycznych.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 8:10
W zagranicznych mediach nie było pompatycznego tonu i w miarę stonowanie bo to się nie wydarzyło tam.
Gdyby to się stało w innym kraju EU to w tym kraju byłoby to samo co w Polsce, a nasze media by podeszły do tego na trzeźwo ale z szacunkiem.
Gdyby to się wydarzyło w USA tak samo.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 9:00
Ja nie widze problemu, zeby prezydentow chowac na Wawelu, ale oczywiscie jakimis kryteriami trzeba sie kierowac. Nie widze tez jednak, aby te kryteria wykluczaly Kaczynskiego, (czy w przyszlosci) Walese czy Kwasnieskiego, jesli mieliby takie zyczenie.
Szczerze, przykro sie robi, jak ludzie o taka rzecz wydrapuja sobie oczy. Komu zalezy gdzie i kogo szczatki beda spoczywac? Dla swietego spokoju moze lepiej, zeby to bylo inne miejsce, ale hipokryzja i zaszczucie czesci spoleczenstwa pokazuje, ze nie niektorzy nie maja szacunku dla niczego. Wstyd.
Wawel to nie tylko miejsce spoczynku krolow i to jest fakt, a druga sprawa, ze Polska nie zawraca ku monarchii wiec nie ma sie spodziewac, ze nowych bedziemy mieli.
Co do niecheci do Kaczynskiego, to niestety to wina zlego PiaRu pewnych mediow i niestety niechlubnego mezailansu LPR-Samoobrona-PIS. Teraz nagle media sie reflektuja, a tak jak zauwazyliscie, dziennikarze zaczynaja przescigac sie w udowadnianiu, ze tylko oni poznali prawdziwa, ciepla, autetyczna (itd.) strone prezydenta.
Ludzie czesto zapominaja, ze Kurski przy Niesiolowskim i Palikocie to mistrz taktu. Nie mam pretensji, ze ludzie sie teraz reflektuja i posypuja glowe popiolem, ale nie martwcie sie Jaroslaw Kaczynski zostanie wystawiony na kandydata i zabawa zacznie sie na nowo.
Tutaj artykul, oczywiscie przepelniony zalem, ale poniekad tlumaczacy co sie teraz dzieje w glowach dziennikarzy: http://rdir.pl/92l65
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 9:07
fin wyjąłeś mi to wszystko z ust - pełna zgoda. Z tym pochówkiem na Wawelu to już przegięli i podejrzewam, że to był pomysł Jarosława. Jaka pycha! I teraz jeszcze politycy PiS uderzają specjalnie w mesjanistyczne tony, wynoszenie na ołtarze itd. Jak się czyta ich wpisy na blogach, albo słucha ich to można odnieść wrażenie, że Kaczyński był jakimś mesjaszem, który bohatersko oddał życie za Polskę. To już zaczyna przybierać formę fanatyzmu i to jest niebezpieczne. Santo subito!
Ludzie nie dajmy się zwariować! Umarli ludzie, szacunek dla nich, ale niestety niektórzy przesadzili z tym wynoszeniem na ołtarze, chcąc wykorzystać sytuację i to oni powinni się wstydzić, bo miarka się przebrała i to przez nich żałoba została zakłócona. Ja jestem zażenowany pomysłem pochówku na Wawelu.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 9:21
Troubleman: Wawel to zyczenie rodziny, z przyzwoleniem kardynala Dziwisza, ale nie spekulujmy. Pozwolmy temat Wawelu kontynuowac zacnym trollom na onecie i innych takich. Ja nie jestem z Krakowa, byc moze dlatego “nie czuje” sensu protestow.
http://bi.gazeta.pl/im/9/7769/m7769689.mp3
—
Wrocmy do gier. Kto gra w Darksiders?
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 9:48
Własnie dostałem maila że wysłali Darksiders i Bayonettę, ale pewnie do weekendu nie dojdzie.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 9:54
Jednak na Bayonette sie skusiles W kazdym razie mam nadzieje, ze Darksiders dojdzie wczesniej, to bedzie o czym rozmawiac
W ogole jakos tak cichutko teraz jesli chodzi o premiery z przytupem, jest wreszcie czas nadrabiac zaleglosci.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:11
Rodzina trochę skromności powinna mieć, a Wawel nie należy do nich, tylko do wszystkich Polaków. Polacy nie mają nic do powiedzenia? Ogromna większość jest przeciw w różnych internetowych sondach. Kardynał Dziwisz co miał powiedzieć? Jakby się nie zgodził to by powiedzieli, że jest zły i stałby się wrogiem numer jeden w mediach. Nie czytałem komentarzy na Onecie. Jak jest się przeciwko to jest się trollem? To teraz mogą sobie robić z krajem i z narodem co im się tylko chce, bo prezydent umarł? Jak się z czymś nie zgadzasz to jesteś zły, bo nie okazujesz szacunku dla zmarłego? To bardzo wygodne do manipulacji. Naprawdę nie widzisz, że ze słabego prezydenta, który nie miał szacunku dla zwykłych ludzi, siał nienawiść, doprowadzał do konfliktów, był uparty i zacietrzewiony robi się niesłusznie bohatera narodu i świętego, bo zmarł tragicznie w katastrofie i robi się jakąś masową szopkę z tego? Nagle kochamy parę prezydencką, z miernych polityków robimy elitę na miarę ofiar z Katynia? To jest niesprawiedliwe dla tych ofiar sprzed 70 lat. To nie jest oddawanie szacunku zmarłym, tylko zakrzywianie rzeczywistości. Nie można było w spokoju i skromnie oddać im szacunek, trzeba było przesadzać z pochwałami i uwielbieniem? Jakaś ciemna groteska się z tego zrobiła. Jakieś wariactwo się w Polsce dzieje. I nie uważam, że należy milczeć teraz. Pan prezydent miał całe życie na to żeby się zasłużyć. Mi się zawsze będzie kojarzył bardzo negatywnie i to, że tragicznie umarł tego nie zmieni. I nie trzeba być z Krakowa, żeby nie czuć sensu protestów. Przypomnij sobie dobrze jaki był prezydent Kaczyński. Czy naprawdę był niezwykle wybitnym Polakiem, zasłużył się ogromnie dla kraju?
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:30
Dzieki Dahmanie za jak najbardziej prawidlowe podejscie do tematu. Dorzuce tylko swoje trzy grosze, sam nigdy nie bylem zwolennikiem prezydentury Kaczynskiego, ale potrafie docenic jego wielki patriotyzm i za to nalezy mu sie szacunek. Odnosnie pochowku, nie ukrywam, ze decyzja mnie zdziwilia, rodowity Warszawiak, zwiazany z Zoliborzem, z Powstaniem Warszawskim, moim skromnym zdaniem powinien spoczac wsrod swoich, w swoim miescie. Zadecydowano, ze jednak Wawel, decyzje szanuje, smieszy mnie tylko to wielkie obruszenie “ludu”, jestem pewien, ze wiekszosc z tych ludzi nie ma zielonego pojecia “kto i za co” spoczal na Wawelu, ale oburzenie jest teraz trendy w netcie, powstaja grupy sprzeciwu na fb, wiec trzeba sie zapisac, pokazac sie, wylansować itp. Dla mnie to jest zwykly “owczy ped” umyslowych ameb. Na koniec, jest mi BARDZO przykro, ze w czasie zaloby, refleksji, widze protesty, krzyki i ponowne obrazy. Czy naprawde nawet po smierci glowy panstwa, musza trwac takie spory:/ Pozdrawiam serdecznie!
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:33
Przyjdą w jednej paczce, bo to od tego samego sklepu (Gameplay) Co do premier z przytupem, to jest co najmniej jedna (SC: Conviction), ale po demie i ostatnich recenzjach odeszła mi niemal całkowicie ochota na tego typu “skradankę”.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:40
“[…]słabego prezydenta, który nie miał szacunku dla zwykłych ludzi, siał nienawiść, doprowadzał do konfliktów, był uparty i zacietrzewiony”
Troublemanie, przeczytaj artykuł, który Dahman podrzucił wcześniej. Ten obraz Kaczyńskiego został wykreowany przez media takie jak Gazeta Wyborcza, Radio TOK FM, TVN, itd., którzy jakoś nigdy podobnych zarzutów pod adresem wspomnianego Niesiołowskiego nigdy nie użyli. Lech Kaczyński świętym nie był, ale zauważ jak ostatnia afera hazardowa, i przekręty Sobiesiaka były/są zamiatane pod dywan przez te same media. Nie mamy prawdziwego obrazu ludzi, o których rozmawiamy i podoba mi się co napisał wcześniej cioruss: “a mediom w 100% wierzą tylko idioci i schizofrenicy.”
Przyłączam się do apelu Dahmana i uszanowania jednak żałoby i wstrzymania się z kategorycznymi komentarzami, nie przez wzgląd na prezydenta, ale 95 innych osób, których większość leciała tylko po to, aby uszanować pamięć zamordowanych Polaków. Uszanujmy ich też.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:42
Dr Judym, czyli jest mala szansa. Taka, tyci tyci, ze dojdzie w piatek.
O Conviction zapomnialem, ale pewnie nie tylko ja
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:42
Kuba, to nie jest trendy i owczy pęd. Wiele osób, dorosłych i dojrzałych dyskutuje o tym w miejscach pracy i jest zdziwionych i zdenerwowanych. Ktoś kto zaproponował Wawel wiedział, że to wywoła kontrowersje. Można było tego uniknąć. Mi naprawdę było bardzo smutno z powodu tej katastrofy i przeżywałem to ciężko, mimo tego, że prezydenta nie lubiłem. Chodzi mi tylko o zachowanie pewnych proporcji.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:51
Tymek, ja wiem że media przesadzały i właśnie w tym kontekście mówię, że teraz też przesadzają. Ja się ogólnie brzydzę całą polityką i nie chodzi mi o to że PiS jest zły, a PO nie. Chodzi mi o to, że nie zachowuje się pewnych proporcji. Naprawdę mam szacunek dla zmarłych.
Mnie osobiście najbardziej wzruszył wpis na blogu brata młodej stewardessy, która zginęła w tej katastrofie. Czytałem ten wpis ze łzami w oczach…
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 10:57
Troubleman dla mnie to wlasnie jest owczy ped! Jasne,ze jest duzo osob swiadomych i dojrzalych, ktorych ta decyzja bardzo wzburzyla, ale widze co sie teraz dzieje w netcie i jestem w 100% pewien, ze wiekszosc tych ludzi nie ma NAJMNIEJSZEGO POJECIA, kto spoczywa na Wawelu, czym sobie na to zasluzyl itp. Wystarczy wejsc na glupiego fb i zobaczyc co tam sie teraz wyrabia (ten sie zapisal to i ja itp.) Sam osobiscie bylem za tym, aby prezydent spoczal w Warszawie, postanowione inaczej, decyzja ta szanuje i tyle. Jakim trzeba byc czlowiekiem, kiedy kraj placze, a ktos wychodzi na ulice z przescieradlem prostestowac? Myslisz, ze te protesty teraz cos zmienia? Decyzja zostala podjeta i w tym momencie jest ona juz nieodwolalna.
Ps. Podano tez dzisiaj, ze Wawel nie byl pomyslem rodziny wiec kolejna nagonka na bliskich prezydenta jest naprawde nie potrzebna pomimo, ze dla niektorych temat caly czas chwytliwy
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:05
Wszystko wroci do normy zapewniam. jad polski wydjzie znow na wierzch. Systemy mechaniki ludzkiej sie nie zmieniaja. Juz udowodnili chcac chowac Zmarlego Prezydenta na Wawelu.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:08
Może masz Kuba rację, z tym co się dzieje w necie. Nie śledzę tego.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:12
KUBA - Ja mieszkam w okolicach Warszawy, zeby nie bylo. I zdziwilem sie, no bo jak to tak. Byl zwyklym Politykem. Nawet czasem beszczelnym mówiac chociazby “spieprzaj dziadu”. No ludzie, ta decyzje bede wysmiewal do konca swych dni poki jezyka mi nie obetna. Tam sa pochowani najznakomitsi Polacy - Wodzowie. Czy on byl wodzem? Nie byl wodzem. I teraz jakis konserwatysta podjal decyzje o pochowku wlasnie tam. A co z Kaczorowskim? Hmmm?
Zrobia mu tym krzywde tak naprawde. I nie nazywaj wszystkich ludzi ktorzy mysla trosze inaczej “owczym pedem” jak jakiś smarkacz.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:21
Gronial bardzo sie wszyscy tutaj cieszymy, ze mieszkasz “w okolicy” Warszawy. Nie mam zamiaru sie z Toba klocic, nie czas i miejsce. Masz prawo do swojego zdania i takie samo prawo posiadam i ja. The End
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:30
Dobrze. Tylko ze ja Cie nie nazywam “owczym pędem” za Twoje zdanie. Faktycznie jest wielu co to nie wiedza kto tam leży i podnieśli szabelki do góry tylko poprzez rzucone hasło “czy jest godzien polskich Królów.
I teraz ja wyrażam swoje zdanie nie negując Twojego, również jestem rad z Toba, ze decyzja juz jest podjeta, nic tego nie zmieni, ale nie znaczy to ze będę siedział jak mysz pod miotłą. Wiesz…w takim razie i Kwasniewskiego bedzie tam trzeba pochowac. przeciez na arenie politycznej jest znany na calym swiecie.Lecz, czy jest wodzem? Bedzie tez trzeba pochowac innych Prezydentow wlasnie tam. Powiem Ci tak: to co sie stalo jest zimna kalkulacja polityczna.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:31
zacznijmy od tego, ze okres żałoby i refleksji to sprawa indywidualna i zaden dekret nie jest stanie zmusic czlowieka do zadumy dłużej niż on sam uważa za stosowne.
dwa, warto pamiętać, ze jesli ktos ma ustosunkowac sie do całego zdarzenia w sposób inny jak wylewajac lzy, to ma do tego pełne prawo.
dalej, zaznacze raz jeszcze, ze ludzie, normalni zjadacze chleba nie zaczeli całej tej fali nienawiści, kt przetacza się przez internet. ogniem do tego dymu były wpierw same media, kt nagle przedstawiły byłego prezydenta w jak najlepszym świetle, gdy przez ostatnie min 2 lata nie szczedzily mu ostrej krytyki i tylko krytyki. to znaczy, ze przez bardzo dlugi okres dowiadywalismy sie, ze cos ma kolor czarny, a w ciagu ledwie paru godzin to samo źródło zaczyna używać określenia biale. taka gwaltowna zmiana musi wywolywac pewien dysonans i, dalej, szok oraz odrzucenie, aby przerodzic sie w proste ‘no jak to?’. to jest podstawowy proces psychologiczny zachodzących w głowie każdego z nas na mniejsza lub większa skale.
pojawiają się pierwsze głosy o hipokryzji mediów.
nasze umysły jeszcze nie zaakceptowaly nowego stanu rzeczy, fizycznie, nie wytworzyly sie nowe wiazania, a juz dowiadujemy sie, ze czarne nie tylko jest biale, ale jest tez jednoczesnie zlote.
nie na darmo mówi się, ze historia oceni, zwyczajnie, przestawienie pewnych mocno utrwalonych mechanizmów myslowych wymaga czasu, a nie 3 dni.
nie można wiec mówić o owczym pedzie, bo nic się nie rozpędza, a wręcz przeciwnie - gwałtownie zawraca. lepsze określenie to zgrzyt w głowach na skale kraju i, jak pisałem powyżej, efekt odrzucenia, buntu (w sumie, niezależnego od ’slusznosci decyzji’).
to, ze onet zanotował 50tys komentarzy, ze fb pecznieje od protestujących grup, to nie moda, to użycie nowoczesnych środków dla wyrazenia tego, co dzieje sie w glowach milioniw polakow w efekcie ostatnich zdarzen i działań.
dalej, używając odrobinę logiki, możemy się zastanowić (zaloba nie wyklucza myślenia), kto podjął decyzje o Wawelu i w jakim celu. wiadomo, ze pani Kaczynska leży w szpitalu i nie jest władna podejmować jakichkolwiek decyzji, a Marta nie ma środków nawet do samej komunikacji z chierarchami koscielnymi. zostaje tylko jedna osoba w rodzinie, kt w dodatku takie możliwości ma.
dalej, pozostaje pytanie dlaczego mieszkancy Sopotu, kt całe życie poświęcili Warszawie nagle pragną pochować bliskiego po drugiej stronie kraju.
w moim przekonaniu, każda z przychodacych mi do glowy odpowedzi jest tak obrzydliwa, ze az wzdrygam sie, aby ja tu zamiescic.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:33
Dodam jeszcze. Ze dla mnie jako zwyklego obywatela byl czas na placz, bo to tragedia jest ogromna. Byl czas na szok, byl czas na refleksje, byl czas na wnioski, a teraz jest czas na bronienie jakichs wartości które ktoś próbuje zniszczyć.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:35
Historii nie obce są takie incydenty. Nie kwestionuje się dziś czy zasadne było pochowanie marszałka Piłsudzkiego na Wawelu, a jak decyzja zapadła protesty też były, chociaż miały inne podstawy [patrz: tzw. “Konflikt wawelski”]. Nie istniał wtedy Internet i Facebook, ale każdy ma prawo godnie i rozsądnie uzasadnić dlaczego uważa, że a) należy pochować prezydenta na Wawelu, b) nie należy.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:36
Cioruss - nic dodac nic ujac
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:50
cioruss, ktoś musiał tę decyzję z Wawelem zasugerować. Dedukowanie, kto ją podjął może jest proste, ale nie jednoznaczne. Jarosław Kaczyński ani słowem nie wypowiedział się jeszcze do mediów, ale z jakieś przyczyny znowu skupia na sobie zawiść, bo podjął tak nie godną myśl o pochówku prezydenta RP w kryptach na Wawelu.
A może wyrażał się zupełnie inaczej, może rozważał inne opcje? Tego nie wiemy.
Poza tym pani Kaczyńska nie leży w szpitalu, a na pewno nie cały czas. Była np. obecna na historycznym posiedzeniu łączonych izb Sejmu i Senatu, była na lotnisku przyjąć trumnę z ciałem syna, itd.
Powiem tak, niech sobie zawistni zeżrą ten Wawel, sami się chowają tam. Jeśli mają później chodzić i opluwać groby, to lepiej, aby miejsce pochówku było inne.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 11:53
Aha, gdyby media były godne miana obiektywnych, poinformowałyby o tym, że istnieje “kontrakcja” - “TAK dla pochowania Kaczyńskich na Wawelu” - Oczywiście tej się nie promuje na głównej stronie gazeta.pl czy tokfm.pl więc liczba “fanów” jest diametralnie mniejsza.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:01
No proporcje prawie 25-30k do 0,5k robia wrazenie, dlatego przylacze sie do druzyny, ktora potrzebuje rozglosu. Szczerze, nie ma dla mnie znaczenia, gdzie pochowany zostanie prezydent i uwazam za lepsze miejsca niz zimne, niedostepne krypty pod Wawelem, ale skoro jest taka silna akcja przeciw, to sie przylaczam do tej za. Przynajmniej na razie, dopoki nie zobacze linka do niej na gazeta.pl
Tym tez prosze o zakonczenie dyskusji, ktora nas drogich graczy, wielkich przyjaciol, strasznie dzieli. Jest to nam nie potrzebne. Jesli musicie dolaczcie do jednej z tych akcji na fb.
Uznaje temat za czasowo wyczerpany.
Pamietajcie, aby przede wszystkim dolaczyc do nas: http://www.facebook.com/podcast.fantasmagieria
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:11
A pewnie ze dolacze do Was:) Gracze powinni trzymac sie razem;)
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:15
Co do pochowku, coz stolica jest Warszawa (jakby ktos nie pamietal zostala jakis czas temu przeniesiona) i tam WSZYSCY prezydenci powinni byc chowani. Z czysto praktycznego punktu widzenia, po to mamy powazki i “aleje zasluzonych” zeby tam chowac prezydentow.
Pytanie teraz takie:
Czy jesli tragicznie zmarly Lech Kaczynski zostanie pochowany na Wawelu rowniez na Wawelu zostanie pochowany Wojciech Jaruzelski, Lech Walesa i Aleksander Kwasniewski ?
Jesli nie to dlaczego nie?
Czy tylko tragicznie zmarly prezydent zasluguje tam na miejsce?
Jesli tak, to zatem gdzie zostanie pochowany Ryszard Kaczorowski?
Wszekze byl prezydentem czyli spelnia warunek numer jeden i zginal tragicznie - czyli warunek numer 2 tez zostaje spelniony.
Dahman ===> mowisz o zlym PR sp. Lecha Kaczynskiego - cos w tym jest. Ta decyzja (Tymek - nie zartuj ze decyzje o zlozeniu takiej prosby podjela corka panstwa Kaczynskich albo 84 letnia schorowana pani Jadwiga Kaczynska) daje wiecej czarnego PR i okazji do plucia niz wszystkie poprzednie razem wziete. I po co?
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:20
Te 50 tys. wpisów na Onecie mnie zatkało Tego się jednak obawiałem, robienie z miernoty politycznej bohaterów i stawianie im pomników tylko dlatego, że zginęli. Cała reszta ludzi naprawdę zasłużonych dla Polski, pochowanych na Wawelu, będzie się w grobie przewracać, jeśli do tego dojdzie. No i nie mogę się doczekać tych wszystkich stadionów im. Kaczyńskiego, rond Gosiewskiego i kąpielisk im. Wassermana.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:35
Dr Judym szanuje Twoje zdanie, ale czy naprawde przez tych jeszcze kilka dni nie mozesz sie powstrzymac i nie obrazac zmarlych? Wydaje mi sie, ze jakis minimum kultury powinien obowiazywac i tutaj, nigdy nie glosowalem na PIS, nigdy nie bylem i nie bede ich zwolennikiem, nie uwazam pana Gosiewskiego czy Wassermana za wybitnych politykow, ale MINIMUM kultury obowiazuje NAWET i ciebie. Ryszard Kaczorowski, Krystyna Bochenek czy Jerzy Szmajdzinski to tez dla Ciebie miernota? Przedstawia sie ich teraz w koncu jako bohaterow wiec pewnie tak. To byl ostatni moj wywod, bo z drugiej strony jest to strona o graczach i dla graczy, ale razi mnie zwykle chamstwo i prostactwo. Do uslyszenia w nastepnym podcastcie!
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:40
Choc tego mlyna juz sie nie odkreci, to najlepsza PRowa zagrywka byloby sie wycofac z pomyslu kryptonim ‘Wawel’ i wlasnie wybrac jakas katedre warszawska.
No ale to juz nie wykonalne :/ Za to PO sie bedzie cieszyc, bo PIS nie bedzie mial tzw. “sympathy vote”.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:45
Bardzo mi się podobało, jak poruszyliście temat na podakaście, natomiast mniej podobają mi się komentarze.
I tylko takie jedno spostrzeżenie: mierność polityków (wg. dr Judyma) i mierność mediów (wg. Dahmana) są spowodowane miernością społeczeństwa. Celem polityka powinno być utrzymanie władzy, a wybory ją mu zapewniają. Dziennikarz natomiast musi być pewien, że ktoś jego tekst przeczyta. Winą kupujących jest to, że godzą się na tak marną jakość produktów im sprzedawanych.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:54
To prawda, ale mialem jakies romantyczne spojrzenie na to wszystko, ze polityk ma misje sluzyc narodowi jak najlepiej, i za te czyny narod bedzie go wybieral, a dziennikarz chce przekazac nawet subiektywne spojrzenie/komentarz/opinie ale bez manipulowania faktami i za ten fakt ludzbie beda go “czytac”.
Rzeczywistosc jest inna, co nieznaczy, ze mam obnizac poprzeczke oczekiwan.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 12:58
Jako, ze czuje sie poniekad odpowiedzialny, za to jak sie tutaj dyskusja toczy, proponuje chwile oddechu. Niech emocje opadna. Obserwujmy w zadumie co sie dzieje, a jesli chcemy wziasc udzial w ktorejs z akcji, sa na to lepsze miejsca.
Niech te cieple slowa wypowiedziane przez wielu zagranicznych korespondentow, obserwatorow, reporterow, politykow, itd. nie rozbija sie o zimna sciane.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 16:16
Kuba - nie obrażam zmarłych, tak jak podkreśliłem, to jest przede wszystkim tragedia ludzka i nikomu nie życzę takiej śmierci, uważam że zmarłym należy się godny pochówek.
Natomiast kwestia Wawelu to już nie jest problem zwykłego elementarnego szacunku, jaki należy się zmarłym, tylko dorabianie ideologii i dalsze jątrzenie, wzbudzanie w ludziach złości - znowu.
Owszem, prezydent zginął pełniąc obowiązki służbowe, za to należy mu się szacunek. Natomiast myśląc w ten sposób można by kiedyś pochować Paris Hilton obok Jamesa Browna - w końcu też płytę nagrała, jest piosenkarką, wg. niektórych nawet legendarną
I to nie ma nic wspólnego z chamstwem i prostactwem, do którego się tak chętnie odwołujesz, za to ma wiele wspólnego z podstawowym poczuciem przyzwoitości i potrzebą jakiegoś minimalnego porządku świata, których to orędownicy tego pomysłu nie mają. Gloryfikacja musi być i już, nikt nas nie zatrzyma
Tym niemniej to decyzja kościelna, a nie nasza. Ponoć Dziwisz chce stworzyć osobną kryptę prezydencką. Jeśli mieliby tam być chowani wszyscy byli i kolejni prezydenci - ok.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 19:08
Chwila wytchnienia od “Wawelu”
http://www.youtube.com/watch?v=wKqXwrxTs00&feature=related
Mam nadzieję, że nikogo nie obrażę.
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 19:17
ps.
http://www.youtube.com/watch?v=r9SSvx9ox-Y&feature=related
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 19:53
@Dr Judym - aż tak źle z tym Conviction? Niestety nie mam możliwości zagrać w demo. Zostaje tylko czekać na DE3 i Thiefa 4?
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 20:53
MiDknight ===> Pamietaj, ze Piotrek to taki Skradankowy Nazie
ja osobiscie oceniam demo jako calkiem przyjemny sredniak. Moze nieco lepiej nawet napewno chetnie zobacze pelna wersje
kwiecień 14th, 2010 o godzinie 23:47
@Tzymische - ja wiem i w zasadzie mam podobnie. Kupić raczej nie mam zamiaru, bo bojkotuję gry Ubi na PC, ale jestem ciekaw co z tej “metamorfozy” wyszło. Paradoksalnie działający crack do SC:C mógłby sprawić, że kupiłbym grę.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 3:50
Dr Judym, a wlasnie, w mgs4 grales?
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 9:42
Pewnie trochę tak jest, co ja zrobię że od czasów Thiefów, Hitmanów i MGSów niewiele się rozwija w tym temacie
Conviction mi się nie podoba, bo zarzyna ideę, która od zawsze przyświecała skradankom, czyli pozostawienie wyboru w rękach gracza, odnośnie różnych rzeczy: metod działania, punktu wejścia/wyjścia itp. W SC:C Fisher stał się zwykłym osiłkiem z nieco lepszym sprzętem. W demie musisz zabijać, żeby przejść dalej, nie masz wyboru, a cała fabuła wygląda na prostackie “zabili mi córę to ja ich teraz wszystkich zatłukę”.
Gry Ubi na razie też bojkotuję, aczkolwiek nie powiem, chętnie bym pograł w Settlersów 7
W MGS4 nie grałem niestety, bo nie mam na czym Widziałem tonę filmików, ale chciałbym zobaczyć czy oprócz szpiegowsko-wojenno-fantastycznej telenoweli brazylijskiej gra ma jeszcze coś ciekawego do zaoferowania
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 9:54
Nie ma.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 9:55
Dziś(15.04.2010) zamykają serwery do Halo 2. Od 7 oglądam live stream na GiantBomb i jeszcze chłopaki graja. Najlepszy “szoł” od nich ever
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 10:08
“Conviction modernizes its long-running stealth-action formulas in ways that make the game appeal to people who–like myself–have never quite been able to wring much enjoyment out of the previous entries in the series.” - cytat z recenzji Gertsmanna dość dobrze pokazuje w czym rzecz. Zdanie później pada określenie “stealth-optional action games” i to jest dobry termin na to co robią panowie z Ubi jeśli chodzi o ich “skradanki” w ostatnich latach.
Panowie zapomnieli do czego odwołuje się meritum zabawy skradankowej - do tego, że widok gościa przechodzącego w mroku tuż obok nas jest równie, jeśli nie bardziej emocjonujący, co intensywna strzelanina.
Z drugiej zaś strony niewidzialność w ciemności ma niewielki sens poza uniwersum Thiefa, w poprzednich częściach SC nie miała sensu w ogóle (Fisher - chodząca choinka: noktowizor, latarka na plecach itd.) Lepiej było pomyśleć nad jakimś modelem visibility-based stealth, jak w MGS.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 12:22
Live stream zakończony. Trwał około 6h 30 min ( od 7 h do 13.25). GiantBomb pokazała klasę i wytrwałość. Na chwilę obecna Halo 2 wciąż działa.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 13:01
ale czego dotyczył ten przekaz? ktoś chciał pokazać, ze serwer wciąż działa, chociaż ms chciał go wyłączyć?? what is the point?
Dr Judym, mgs4 oferuje możliwość rozgrywki opartej na skradaniu się bez użycia broni i beczek (sic!), ale tylko w niektórych misjach. sama gra jest ciekawa jako zjawisko, warta zainteresowania jako ostatni skradankowo-podobny produkt.
z kącika iphona gram ostatnio w:
- zarik: hardcore’owa gra logiczna, przewracanie kostek (d6), aby ułożyć je w zdefiniowany wzór, ostry zwijacz szarej masy
- qbism: ciekawe puzzle 3d, chociaż odrobine za łatwe
- minigore: ubogi chrzesniak crimsonland
- civ revolutions: wiadomo, rewelacja
- zenonia2: zelda dla cierpliwych, za stary jestem na podobne gierki, po 2h dałem sobie spokój
- dismount: nowy, lepszy stairs dismount, świetne na rozryszanue nudnej imprezy, fatalne w singlu
- azkend: coś jak hexic, laczymy podobne elementy budując ‘chains’, trochę logiczna, ale z naciskiem na uplywajacy czas.
Kasza, w ramach dowcipów o Wawelu, to wczoraj znajomy z pracy zadał mi takie pytanie: znasz Kraków? można się tam dobrze zabawić? jedziemy z kumplami teraz na weekend w ramach wieczoru kawalerskiego. nie, nie czyta gazet.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 13:03
KaszaWspraju, a co oni tam sprawdzali? Nic nie sledzilem, chociaz zauwazylem, ze zaczela sie nowa seria Endurance Run i bedzie Deadly Premonition. Gra, ktora chcialem kupic, ale jest zablokowana na Ameryke
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 13:35
Czekali na wyłączenie serwerów Halo 2, tak jak miało to miejsce w np w Matrix Online. Czekali, ale nadal działały o 13.25 naszego czasu. Pograli też w inne gry na pierwszego Xbosa. Jedynie EA wyłączyło serwery Burnout 3.
http://www.giantbomb.com/news/the-xboxalypse-is-now/1956/
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 14:02
@Judym - Mnie osobiście w tej “ewolucji” serii SC najbardziej wkurza ględzenie panów z Ubi - “tak właśnie w TO chcecie grać”, “nikt już nie chce trudnych gier”, “wszyscy chcą grać w multi”. Wymyślili wygodną dla siebie filozofię i wciskają ją ludziom, tak jakby to klienci istnieli dla Ubi, a nie na odwrót.
To ja generalnie podziękuję za Conviction raczej. Poczekam na DE3 i Alpha Protocol. Nowy Hitman podobno też “się robi”, ale to już dalsza przyszłość chyba.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 14:29
Też wolę poczekać na AP, nawet jak będzie tak brzydkie jak ostatnio Nawet jeśli na nowego Hitmana przyjdzie nam jeszcze poczekać to chętnie w zajmę się nowym K&L: http://www.gametrailers.com/video/welcome-to-kane-lynch/64423
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 14:34
A to może ktoś mnie przekona do Hitman’a - bo jakaś nigdy nie mogłem się przemóc i w niego zagrać (a Krwawa Forsa jest teraz w CDAction na coverze). Starego Splinter Cell’a uwielbiałem - jak zobaczyłem filmik z pierwszej części to stwierdziłem że na taką grę czekałem całe życie. A jak już się okazało że gra będzie też na PC (pierwsze zapowiedzi wskazywały że ma być na xbox’a) to radości nie było końca. Dwie kolejne części podeszły jeszcze lepiej - zwłaszcza Chaos Theory. Double Agent już zdecydowanie gorzej - pograłem może ze 3misje i uznałem że to najsłabsza część i nie skończyłem nawet.
No ale jakoś seria Hitman, to całe przebieranie się, szwendanie się po pokojach w stojach kelnerów/kucharzy/monterów jakoś nigdy do mnie nie przemawiało.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 15:24
@RiBEL - Też uważam Chaos Theory za najlepszą część, ale chyba większość grających tak ma. Doprowadzili tam formę serii do perfekcji, a w DA było już tylko gorzej. Próbowałem w to grać, ale ze względu na problemy techniczne z grafiką odstawiłem na półkę i nie wiem, czy kiedyś zmęczę.
Jak Cię przekonać do Hitmana? Do Blood Money chyba najłatwiej z prostej przyczyny - niesamowita wręcz swoboda i liczba możliwych sposobów realizacji zleceń. Od prostego “na chama”, przez typowo skradankowe unikanie przeciwników, po różnego rodzaju aranżowane “wypadki”. Jeśli chodzi o wybór pozostawiony graczowi to absolutnie przebija wszystkie SC, MGSy i Thiefy. Innym plusem, który na mnie osobiście zrobił wielkie wrażenie jest zakończenie - myślę, że czegoś takiego jeszcze nie widziałeś. Do tego dochodzi klimat grania zabójcą w szytym na miarę, luksusowym garniturze i skórzanych rękawiczkach.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 15:48
W Blood Money piękne było to, że przy odrobinie starań można było załatwić cel aranżując “wypadek”, nie wystrzeliwszy ani jednej kulki. Czarny humor, jaki stał za aranżacją owych wypadków dodatkowo wynagradzał cały wysiłek. Wadą tego typu subtelnych akcji są długie przestoje, spowodowane np. tym, że trzeba było poczekać, aż dana postać gdzieś pójdzie, coś zrobi, wyjdzie skądś, czasem trwa to dłużej niż parę minut.
kwiecień 15th, 2010 o godzinie 22:54
Blood Money w CDA? Jutro idę do sklepu :p
Gratuluję podcastu, tylko pomiędzy informacjami o Lost Odyssey a informacjami o Lost Odyssey było za dużo pieprzenia o niczym :*
Co do skradanek - od czego to skrót “DE3″? Bo w tym momencie jak skończę MGSa i zagram w Krwawą Forsę, to nie będę miał nawet co nadrabiać Chyba że Double Agent, ale to już byłaby desperacja…
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 8:31
deus ex 3
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 8:34
http://www.lolsauce.com/RandomBS/Deus%20Ex.jpeg
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 9:54
@cioruss - to prawda
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 11:25
RiBEL ===> nie zagrac w Hitmana, a w szczegolnosci Blood Money to jak wogole nie grac w gry. Serio. Gry z taka mozliwoscia wyboru sciezki i poproawdzenia akcji nie bylo i jak narazie sie nie zapowiada zeby miala powstac + fantastyczne easter egg’s.
+ przegenialna koncowka
+ fakt ze wszystkie osoby siedzace w menu to twoje cele z gry, ktore wraz z wykonanymi zadaniami znikaja (male a cieszy)
Generalnie TRZEBA zagrac.
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 12:11
No skoro tak - to chyba trzeba będzie zaryzykować Pograłem trochę w demko i mieszane uczucia - przez tą możliwość różnych kombinacji, rozgrywka jest trudna do określenia. Wydaje mi się że w tego typu grze trzeba będzie każdą misję przechodzić wielokrotnie, żeby poznać wszystkie możliwości. Po prostu dużo czasu schodzi na wymyślaniu co tam wymyślili twórcy - czy daną czynność da się zrobić i jaka będzie reakcja/konsekwencje tej czynności.
No ale 15zeta nie majątek - można spróbować. Ale wiedzcie, że odciągnęliście mnie tym samym od ponownego przejścia genialnych Psychonauts. Shame on you
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 12:53
Jeśli ci tego typu zabawa nie odpowiada to nie graj, ale na tym zazwyczaj polega przyjemność płynąca z grania w skradanki
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 12:55
RiBEL ===> Rzecz w tym ze tworcy ci daja nieomalze wolna reke. Tu jestes ty, tam jest twoj cel.. zabij go - a jak to zrobisz to juz kompletnie od ciebie zalezy.
Wez Karabiny, pistolety i PM i rozwal wszytkich albo wez snajperke i rozwal cel.
Albo podrzuc kolesiwoi bombe, albo zrzuc na niego zyrandol albo zatruj mu drinka
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 13:09
Dr Judym : W SplinterCell było to po prostu bardziej klarowne - co można a czego nie można zrobić. Ale zresztą ta dyskusja do niczego nie doprowadzi.
Zagram - podzielę się wrażeniami. W sumie w demie było tylko coś na kształt liniowego tutoriala. Może pełniak da radę.
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 14:20
Ale właśnie na tym polega cała zabawa, ot taki sandbox, ale w pigułce, w ramach jednej większej lub mniejszej lokacji.
kwiecień 16th, 2010 o godzinie 17:09
@RiBEL - dokładnie tak wygląda sprawa z demem - to jest liniowy tutorial. Pozostałe misje są o wiele bardziej obszerne i rozbudowane.
kwiecień 17th, 2010 o godzinie 18:40
Chwalę się że przeszedłem God of War 1, 2,3.
Jedna z najlepszych serii ever i kropka.
Oczywiście 1 i 2 mam na PS2, ale nie ma to jak zapłacić za coś po raz drugi.
kwiecień 17th, 2010 o godzinie 19:42
jak dobry jest upscaling na ps3?
kwiecień 17th, 2010 o godzinie 21:02
http://demotywatory.pl/1404244
kwiecień 18th, 2010 o godzinie 14:55
Benek, dzieki za angry birds na iphona:: pol dnia w plecy, i trochę wlosow mniej przez poziomy 5-xx.
hehe, swietna gierka
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 1:34
http://www.gametrailers.com/player/64560.html
Singularity zapowiada się świetnie. Taki Timeshift do kwadratu z domieszką Bioshocka.
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 10:06
@cioruss
Według mnie bardzo dobry - grafika kuje w oczy jedynie podczas filmików na silniku gry, których rozdzielczość nie jest podniesiona.
Grałem parę miesięcy temu w Risen na X360 i muszę powiedzieć że GoW1 czy GoW2 z poczciwej PS2 presentują się o niebo lepiej
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 10:36
@Merib - oj wydaje mi się, że “trochę” przesadzasz. No chyba, że Risen na X360 wygląda o wiele gorzej niż na PC.
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 13:05
A ja wam polecam Orions: Legends of Wizards na iP. Jeżeli ktoś lubi karcianki to zakocha się w tej grze, a jak nie to i tak mu się spodoba (tak jak mi;). Jak dotąd to chyba najlepsza gra w jaką miałem okazję zagrać na iPhonie.
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 14:13
w jakimś tam wydaniu psuedo specjalny gramu za 10 złotych mozna kupić chaos theory
polecam
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 16:03
@Dahman - dasz radę wrzucić dziś wieczorem następny odcinek? (miałbym na jutrzejszą podróż ;))
kwiecień 19th, 2010 o godzinie 16:24
Po przeczytaniu kilku Waszych komentarzy poleciałem do kiosku po CDA by zagrać w końcu w Hitmana.. Po skończeniu kilku misji jestem na siebie wściekły, że sięgnąłem po nią dopiero teraz :/ Jeśli ktoś jeszcze nie grał, niech nie żałuje 15 złociszy i pędzi na zakupy