23
czerwca

Fantasmagieria - Podcast 75 - “Bohater absolutny”

Fanasmagieria 75Aloha! W najnowszym odcinku najpodkastu będzie o tym co nas jara, a co nasze lepsze połówki, czyli miłość, wino i pianino. Pokontemplujemy sobie na temat szowinistycznych protagonistów, ale nie tylko! Będzie o inteligentnie wplecionych stosunkach natury płciowej w grach, czyli jak, komu i po co.

W części “W co ostatnio grałeś?” przeniesiemy się z klimatem na Marsa z grą Red Faction Guerilla, co automatycznie przywiodło na myśl rewelacyjny film sci-fi “Pamięć absolutna”. Wreszcie, też podsumujemy inFamous i porównamy ją do Prototype, o której wreszcie mogliśmy coś konkretnego powiedzieć. Co jeszcze? Warto samemu/samej się przekonać, zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij siedemdziesiąty piąty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 75 [100:15m]: Play Now | Play in Popup

Autor: Dahman
Tagi: , , , , , , , , , ,

26 Koment. do “Fantasmagieria - Podcast 75 - “Bohater absolutny””

  1. fin napisał(a):

    Jeszcze nie przesluchałem, ale jeśli prototype wam się podobał to od tego odcinka was bojkotuję!

  2. Dr Judym napisał(a):

    Oj tam, sympatyczna sieczka w przerwie pomiędzy czymś a czymś innym :) I ładnie obsługuje pady inne niż X360, miło że panowie pomyśleli jednak o tym. Gra wykryła mi mojego Rumblepada, nawet dostosowała ikonki :)

  3. KaszaWspraju napisał(a):

    Ja nie jestem fanem polskich wersji językowych, boleśnie przekonałem się o ich jakości najbardziej w Mirrors Edge, ale np w Assasin Creed było ok, do przyjęcia. Wiedźmin to wyjątek pisany przez naszych dla naszych. Stalker i narator to był miły kompromis. Jestem zwolennikiem wyboru wersji językowych + kinowa z napisami.

  4. Dahman napisał(a):

    No nie dokonca obsluguje, bo mojego ‘no-name’a’ gra nie wykryla, wiec widac, ze moze i pomysleli, ale maja ograniczone horyzonty do tych ‘kilku’ firmowych. W Prototype gralem w przerwie od inFamous i podobalo mi sie, ze gry jednak sie od siebie roznia dosc istotnie. Co to ‘podobania sie’ to rzecz gustu, Prototype to nie jest slaba gra.

  5. Dr Judym napisał(a):

    Wiesz, kupować pad firmy krzak i potem się dziwić, że gry go nie obsługują…

  6. Dahman napisał(a):

    Windows go widzi bez problemu, wiec kompatybilny jest - ma oblozenie przyciskow identyczne jak DS2. Najmniejszego problemu nie mialem z nim z grami Grid, PoP, itd. wiec wiesz wiesz… wychodzi tu jakies lenistwo programistow.

  7. Dr Judym napisał(a):

    To, że go Windows widzi to jeszcze mało, podobnie jest z kartami dźwiękowymi montowanymi w płytach głównych - niby są DX compatible, a w grach też są z nimi problemy. Panowie zwyczajnie nie mają czasu dłubanie się z pierdołami, bo i tak mają problem w postaci optymalizacji wydajności na większość popularnych kart graficznych. I tak dobrze, że znaleźli chwilę czasu na obsługę “większości popularnych padów”.

  8. Dahman napisał(a):

    Jak juz dziekowac, to ja tez podziekuje tworcom Prototype, ze gra obsluguje directx, monitory panoramiczne, rozne rozdzielczosci, klawiature QWERTY, myszki laserowe, glosniki stereo, itd. To nie sa czasy DOSu, gdzie programisci musieli pisac sterowniki pod kazda istniejaca karte graficzna, muzyczna, itd. btw. Moj pad jest bardzo popularny, ale nie slawny.. :)

  9. Dr Judym napisał(a):

    Oki, widzę że lepiej się znasz na pisaniu sterowników i problemach kompatybilności kontrolerów - ja jestem tylko szarym graczem :)

  10. piciu napisał(a):

    To moze Dahman juz napisz nazwe tego twojego skromnego pada :P

  11. Dahman napisał(a):

    @Dr Judym: Nie zrozum mnie zle, do tej pory sadzilem, ze jedynie widzimisie i chec promocji padow od 360 w GFW powodowala, ze pomijalo sie wszystkie inne niefirmowe pady, ktore system w Panelu sterowania > Kontrolery do gier - bez problemu wykrywa jako standard. Poza tym, sam zaczales od zwymyslania mojego pada, ze jest firmy ‘krzak’, kiedy problem lezy po stronie producentow. Oni nie sa laskawi, a leniwi.

    Poza tym, nie bedziemy sie sprzeczac o takie szczegoly, bo sadze, ze po czesci obaj mamy racje. I teraz mojego weza w kieszeni musze zwalczyc kupujac nowego pada :)

    @piciu: Pisalem, ze to niemarkowy, standardowy pad, wykrywany w Windowsie jako kontroler USB z dwoma analogami, pov, 12 przyciskami, etc.

  12. Tzymische napisał(a):

    Wlasciwie to Dahman ma racje, taka wlasnie byla idea windows. Dostarczyc platforme, ktora na siebie bierze kwestie sterownikow - dlatego dostarcza sie stery pod windows - przez producentow. W momencie jak to dziala pod windowsem, nie ma zadnego technicznego powodu dla ktorego cos ma nie dzialac w grze…

  13. Dahman napisał(a):

    75. odcinek stuknal, trzeba by znowu pomyslec na promocja podcastu, aby 100. odcinek poszedl z wielka pompa. Jakies pomysly ?

  14. Gothix napisał(a):

    Może zaproszenie jakiejś osoby z dużych serwisów o grach na jakiś odcinek, to by była świetna promocja promocja. Przynajmniej tak sądzę :D

  15. piciu napisał(a):

    Po wpisaniu w google “podcast o grach” jestescie na 3 miejscu , takze calkiem niezle ;]

  16. Tzymische napisał(a):

    Wlasciwie to na 2-gim ;)

  17. Tzymische napisał(a):

    Gothix ===> ja bym raczej widzial jakas interesujaca osobe z poza mediow(ktore sa calkiem kiepskie) a raczej moze cos z gamedev czy cus :)

    Zreszta chlopaki jak tam sie uklada ten pomysl ktory mial wypalic i cos nic sie nie rusza :>

  18. Gothix napisał(a):

    Wiesz, w takim serwisie dla mas, jakiś redaktor przyjdzie tu porozmawia na podcascie, później gdzieś da wpisik na swoim serwisie i na pewno pare ludzi to zauważy i tu zajrzy.

  19. KaszaWspraju napisał(a):

    Może na koniec 100 odcinak pozbieracie wycinki i zrobicie after party

  20. Kelebrin napisał(a):

    Najfajniej by było gdyby w 100 udział wzięli wszyscy ci, którzy się na nim udzielali. Taki mega skład.

  21. Tzymische napisał(a):

    na 100 ja to mialem pomysl, ale nie wiem czy ojciec redaktor prowadzacy (bacznosc!) Dahman (spocznij) chce to dalej zrobic. Bo jesli tak, to trzeba sie rozejrzec za mozliwosciami technicznymi :]

  22. Gothix napisał(a):

    Jakby jeszcze ktoś nie wiedział : Michael Jackson nie żyje :(

  23. KrzysieK napisał(a):

    Michał Jackowski? ale on od dawna był undead’em. Moglibyście zrobić odcinek retro w którym omawiacie tylko jakies mega stare gry, które zmieniły wasze życie :>

  24. Gothix napisał(a):

    Taki chyba mały powrót kakaa : http://gamehot.wordpress.com/2009/06/28/magazyn-gamehot-1/
    Jakieś magazyny będą robić :D

  25. Sekles napisał(a):

    Trzymische -> czyżbyście planowali “video rozmowe” ? Ciekawie mogłoby to wyjść :)

  26. Tzymische napisał(a):

    Na to w ogóle nie mamy możliwości technicznych. a montowanie 3 gadatliwych głów przez skype to jakaś bzdura jest :D