Archiwum: październik, 2013

29
października

Fantasmagieria - Podcast 269 - “Ambasador Wiju”

Fantasmagieria 269W studiu gościmy ambasadora Nintendo Wii U w Polsce, który spróbuje przekonać nas dlaczego warto dać szansę konsoli, która wydaje się co najwyżej doganiać technologicznie kończącą się generację. Nie będzie typowego kącika “W co ostatnio grałeś?“, za to porozmawiamy m.in. o Batmanie Arkham City w wersji na Wii U i o remake’u HD przygód Linka pt. The Wind Waker. Zastanowimy się co sprawia, że gry są wyjątkowe i czym zdobywają serca graczy najszybciej.

W tematy gierczane wplecione zostały też rekomendacje filmowe. Wszystkim zaspanym polecimy Insomnię, a także trylogię Before Richarda Linklatera (Przed zachodem słońca, Przed wschodem słońca, Przed północą) i Batmana Tima Burtona.

Na koniec przedyskutujemy plotkę zasłyszaną w kręgach humanistycznych akademickich jakoby “wielo-żytność” w grach wywodziła się z faktu, iż aż 90% z nich tworzonych jest Indiach, gdzie wiara w reinkarnację jest na porządku dziennym.

W rozmowie udział wzięli Jules i Dahman. Zapraszamy do słuchania, komentowania i polecania znajomym!

Ściągnij dwieście sześćdziesiąty dziewiąty odcinek podcastu

 Fantasmagieria - Podcast 269 [75:28m]:
25
października

Fantasmagieria - Podcast 268 - “Las pustych rąk”

W tym tygodniu rozmowę zaczniemy od relacji z wizyty na Tatooine, a konkretnie ocalałych po ponad trzydziestu latach planów zdjęciowych z Gwiezdnych wojen. Ci którzy odważą się zejść z turystycznych szlaków i poznać uroki Tunezji, o których nie informują kolorowe biuletyny, mogą zawitać do np. Tatawinu, którego charakterystyczna infrastruktura tak zainspirowała George’a Lucasa, że postanowił na jej podstawie stworzyć całą planetę.

A jak już jesteśmy przy Gwiezdnych wojnach to kilka słów opowiemy o tzw. Despecialized Editon, czyli dosłownie “odspecjalnionej” edycji oryginalnej trylogii. Praca jaką włożono w możliwie jak najwierniejsze odwzorowanie tego co było w kinie dekady temu budzi prawdziwy podziw. Jednocześnie nie omieszkamy pochylić się nad coraz częstszym wybieraniem komputerowo generowanych scenografii nad tradycyjnymi.

Fantasmagieria 268

Sytuacja next-genowa staje się coraz bardziej napięta. Argumentów za bycie “beta-testerem” nowych konsol zaczyna brakować. Im bliżej premiery tym bardziej okazuje się, ze król jest nagi i fala entuzjazmu powoli rozbija się o falochron ułożony z pustych obietnic. Mamy dobre serca, dlatego nie będziemy się pastwić nad Ubisoftem za zabranie jakiś 50% powodów, dla których wiele osób chciało sięgnąć po ONE czy PS4. Nie będziemy się tez specjalnie koncentrować zacieraniu przez Apple śladów po człowieku, który stawiał na innowacje, a nie odcinanie kuponów (zainteresowani nowymi wazonami czy lekkimi jak powietrze tabletami znajdą nasz komentarz pod koniec odcinka).

Fantasmagieria 268Cisza przed burzą. W kąciku “W co ostatnio grałeś?”. 67% procent z nas zakończyło już główny watek fabularny najbardziej kontrowersyjnej gry ostatnich trzech miesięcy. Śpieszymy wyjaśnić, że nic już zaskakującego czy szokującego ponad normę się nie wydarzyło, ale pełniejszą dyskusję perypetii “trójki przyjaciół z ławki” przenosimy do następnego odcinka. W GTA Online nie dane nam było pograć za wiele, ale ekipa już jest, wiec szykujcie się, z ziomalami będziemy mogli się trochę pobujać na dzielni, zapewniamy melanż i miłą atmosferę.

Gra, która zrobiła na nas w tym tygodniu największe wrażenie jest The Wold Among Us, czyli kolejne dzieło studia Telltale, które w jedyny sobie charakterystyczny sposób potrafi oddać ducha adaptowanego oryginału, jakim w tym przypadku jest komiks Fables, i zrobić z tego interaktywny kryminał noir. Stylistycznie i mechanicznie gra bardzo przypomina The Walking Dead, wiec z góry wiemy czego się spodziewać, jednak to co jest najważniejsze to wciągając historia i fantastyczny klimat.

Z innych tematów. Dosłownie tylko wspomnimy o PGA 2013, gdyż na konwencie nie byliśmy, a nasze informacje to tylko kilka zasłyszanych anegdot. Oprócz tego obiecujemy dygresje, brak motywu przewodniego, itd.

Ze spraw organizacyjnych należny nadmienić, że archiwum starszych odcinków jest powoli wrzucane na serwery mediafire i uaktualniam tym samym starsze posty.

W nagraniu udział wzięli Cooldan, Nexus, Dahman. Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście sześćdziesiąty ósmy odcinek podcastu

 Fantasmagieria - Podcast 268 [116:48m]:
14
października

Fantasmagieria - Podcast 267 - “Popkulturalna przemoc”

Fantasmagieria 267Rozmawiamy o przemocy w grach wideo i jej znaczeniu w popkulturze. Oczywiście temat nie do ogarnięcia nawet gdybyśmy poświęcili mu więcej niż kilka odcinków, ale dużo ostatnio w mediach branżowych mówi się o przekraczaniu granic w kontekście kontrowersyjnych scen w Grand Theft Auto V. Gracze może nie mają najlepszej pamięci, ale będą bronić jak lwy każdego “ataku” na ich “świętość”.

Wiele osób nie widzi nic zdrożnego w naturalizacji przemocy, w końcu gracze poddawani są sukcesywnemu efektowi zobojętnienia wraz z kolejnymi generacjami. Czy pamięta ktoś dziś jak chore rzeczy zmuszani byliśmy robić w Manhunt? Albo scenę sterroryzowania lotniska w Modern Warfare 2? Nie muszę chyba wymieniać każdej gry grozy ostatnich kilku lat? Na czym polegam problem z przemocą w grach? Na tym, że jest, czy że trafia do nieodpowiedniego odbiorcy? Niby produkty dla dorosłych, a jednak branża adresowana jest do młodych.

Poza tym, dla przeciwwagi, kilka słów o kilku wartych zainteresowaniem się planszówkach (Sherlock Holmes Consulting Detective, Manoeuvre i Mr Jack).

W rozmowie udział wzięli Jules i Dahman. Zapraszamy do słuchania, komentowania i polecania znajomym!

Ściągnij dwieście sześćdziesiąty siódmy odcinek podcastu

 Fantasmagieria - Podcast 267 [78:34m]:
1
października

Fantasmagieria - Podcast 266 - “Bez znieczulenia”

Fantasmagieria 266Wracamy po późno-wakacyjnej przerwie wcale nie spowodowanej premierą GTA V. Kilka chwil poświęcimy m.in. dwóm rewelacjom od Valve Corp: SteamOS i Steam kontrolerowi. Steam maszyny mogą być rewolucją, takim 3DO, które tym razem może osiągnąć sukces dzięki potencjalnie dużej bazie odbiorców. Dużo gdybamy, ale nie wypada się nie cieszyć z pojawienia promyka nadziei, że coś się może wstrzelić między skostniałe konsole i pecety. Kącik towarzyski obfituje również w najlepszą relację z Tokyo Game Show w polskim Internecie.

W odcinku staramy się odkładać rozmowę o największej premierze w historii przemysłu rozrywkowego, nie da się jednak od niej uciec. Rockstar po raz kolejny przesunął granicę tego co można pokazać w grze, bawiąc się systemem klasyfikacji gier i rozciągając “Od lat 18″ jak gumę w starych majtkach. GTA V to fantastyczny w detalu świat przedstawiony w krzywym zwierciadle, świetnie komentujący naszą szarą rzeczywistości, szokujący, miejscami niesmaczny, chory, ale absolutnie bezkonkurencyjny. Poza tym nie przeszkadza, że to naprawdę świetna gra, gdzie “rekreacja” jest tak samo przyjemna jak śledzenie fabuły. Do zobaczenia w Los Santos.

W rozmowie udział wzięli Nexus, Cooldan i Dahman. Zapraszam do słuchania i komentowania! (Ciekawostka: pierwotnie odcinek nosił tytuł “Moszna wszystko”)

Ściągnij dwieście sześćdziesiąty szósty odcinek podcastu

 Fantasmagieria - Podcast 266 [129:25m]: