Archiwum: lipiec, 2012

30
lipca

Fantasmagieria - Podcast 218 - “Karać za samo granie”

Fantasmagieria 218Pustka w głowie, a wypadałoby coś mądrego napisać. Widać sezon ogórkowy można mieć też pod płatem czołowym. Na razie przeżywam porażkę Isiasisiasi Radwańskiej w pierwszej rundzie finału Tenisa niewiast. Niby nic nowego, faworyci z białym orzełkiem na piersi zwykle nie zdobywali medali na igrzyskach i naszą dumę budowały czarne konie. Na razie czarna jest rozpacz co się rozlewa jak delta Nilu. Żyję także wrażeniem jaki pozostawił na mnie The Dark Knight (po raz kolejny zresztą). Naszła mnie ochota na odświeżenie sobie pamięci i przyznam, że Nolan po zrobieniu swojego Opus magnum powinien odwiesić cokolwiek tam reżyserzy odwieszają na kołek i przejść na wcześniejszą emeryturę (i do historii) jako geniusz kinematografii. “Mroczny rycerz powstaje” nie jest zły, ale to właściwie inna liga, trochę już o tym było w 217, więc nie będę przynudzał.

Od jakiś dwudziestu minut w kółko słucham Justice - Genesis i tylko czekam, aż dostanę rozdwojenia jaźni, co pozwoli mi wczuć się w klimaty mesmerycznego Dubaju, widzianego oczami kapitana Walkera. Wracamy do rozmowy o Spec Ops: The Line mogąc się tym razem skoncentrować na kilku elementach, które sprawiają, że pod tą niby zwyczajną trzecioosbową strzelanką jest ukryte dno.

Wyciągamy z lodóweczki kotlecika. W cyklu Niekończąca się opowieść, po raz kolejny porozmawiamy o nowych zakończeniach Mass Effect 3, tym razem koncentrując się na światełku w tunelu. Ostrzegamy, będą spoilery.

Oprócz tego pogadamy sobie o stanie mediów papierowych, telewizyjnych, internetowych, itd. Dobrowolnie zadeklarujemy gotowość płacenia za specjalne usługi związane z dystrybucją treści.  No i oczywiście, specjalnie dla osób bez odbiorników telewizyjnych i odciętych od świata, relacja z otwarcia Igrzysk 2012 w Londynie. (W podkaście ta część jest na samym początku).

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście osiemnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 218 [95:18m]: Play Now | Play in Popup
22
lipca

Fantasmagieria - Podcast 217 - “Dzień Z”

Fantasmagieria 217Z przyczyn obiektywnych nie udało się zebrać stałej ekipy i wydawało się, że po raz kolejny zaliczymy obsuwę. Na szczęście, dosłownie na pięć minut przed nagraniem, do wirtualnego studia wpadli dwaj przemili dżentelmeni. Jeden z nich jest dobrze znany, ale aby nie posuć niespodzianki nie napiszę nic więcej.

A co w odcinku? Wreszcie do polskich kin zawitał Prometeusz i choć już wcześniej o nim rozmawialiśmy, to tym razem staramy się bardziej krytycznym okiem spojrzeć na to co jednak w najnowszym filmie Ridleya Scotta nie zaklikało. Uspokójcie nerwy, unikamy spoilerów.

Porozmawiamy także o najnowszej ekranizacji przygód człowieka-nietoperza. The Dark Knight Rises (”Mroczny Rycerz powstaje”) to bardzo dobre kino, ale czy udało się Nolanowi zrobić film równie wybitny jak The Dark Knight?

W kąciku “W co ostatnio grałeś?” rarytas. Wreszcie mamy okazję porozmawiać o najgorętszej ostatnio grze, a właściwie modzie, do ArmaA II, czyli DayZ. Choć nadal w fazie alpha już teraz potyczki ocalałych, w opanowanym przez zombiaków mieście, wywindowały grę Bohemii na szyczyty list sprzedaży. Każdy kto chciałby poczuć dreszcz i prawdziwe emocje, powinien się DayZ zainteresować i jeśli kogoś przekonamy, polecamy małą ściągawkę jak ten mod zainstalować.

Na dokładkę parę słów o multi w Max Payne 3 oraz, zakupionej w bardzo atrakcyjnej steamowej promocji, Train Simulator 2012.

Kończąc polecimy cykl Malazańska Księga Poległych Stevena Eriksona.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście siedemnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 217 [96:27m]: Play Now | Play in Popup
20
lipca

Fantasmagieria - Podcast 216 - “Do ouya wafla”

Fantasmagieria 216W wirtualnym studiu zagrzmiało, zahuczało i ukatrupiło sprzęt nagrywający. Nasz state of art mikser nie podołał wielokrotnym próbom nagrania odcinka, stąd pojawiła się trudna decyzja skorzystania z urządzeń datowanych pre-1900.

Maszyny parowe poszły w ruch, komputery napędzane etherem, zaskwierczały i przy ogromny wysiłku prowadzącego udało się wyryć na woskowym walcu ścieżkę, z której wersją cyfrową możecie się ostatecznie zapoznać. Nowy sprzęt, tym razem post-2020 już montuję i następny odcinek będzie cieszył się lepszą jakością audio.

W odcinku rozmawiamy o tych kilku grach, w które ostatnio mieliśmy okazję pograć. Parę słów padnie na temat Game of Thrones, która choć adaptacją książki/serialu nie jest, to pozwoli w Westeros poganiać ku uciesze graczy lubujących się w RPG.  Wrócę także na chwilkę do Spec Ops: The Line i The Walking Dead, gdyż wcześniej nie było okazji, aby tak naprawdę coś o tych grach opowiedzieć.

Głównym tematem, jak sam tytuł odcinka wskazuje, jest najnowszy “skok na kasę” lub po prostu publiczna zbiórka piniążków na kickstarterze, która ma sfinansować produkcje niezależnej konsoli Ouya. Nasze zdanie na temat tego urządzenia, a przede wszystkim marketingu w jaki sposób sprzedaj się graczom informacje na temat tej androidowej konsoli, poznacie w audycji.

Kącik kulturalny molowo-książkowo. Na pierwszy ogień Redshirts (Czerwone koszule) Johna Scalziego (autor m.in. “Wojny starego człowieka“), czyli humorystyczne spojrzenie na “realizm” w fantastyce naukowej. Na razie książka wyszła tylko na zachodzie, ale pewnie już za rok pojawi się w polskich księgarniach. Dalej polecimy “Ślepowidzenie” Petera Wattsa, czyli hard SF pełną gębą, czytelnikom lubiącym prężyć szare komórki. Dla osób władających językiem angielskim dobra wiadomość, Peter Watts na swojej stronie rifters.com za darmo udostępnia wszystkie swoje powieść w formie e-booków, dodatkowo strona zawiera wizualizację np. obiektów kosmicznych. Na rozluźnienie wspomnimy o polskiej odpowiedzi autorstwa Andrzeja Pilipiuka na sagę Zmierzch.

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście szesnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 216 [82:35m]: Play Now | Play in Popup
8
lipca

Fantasmagieria - Podcast 215 - “Szemrany marketing”

Fantasmagieria 215W tym odcinku trochę o absurdach i to z różnych dziedzin, bo życie jest jak pudełko czekoladek. Największym absurdem zdają się być ostatnie akcje Blizzarda, który wymyślił sobie, że wypłacenie zarobionych pieniędzy w domu aukcyjnym w Diablo 3 może zakończyć się banem. I tak właśnie pryskają marzenia wielu młodych osób, które liczyły na to, że wreszcie będą mogły zarabiać na graniu.

W dalszej części skomentujemy tekst z Gamasutry  (Video games and Male Gaze - are we men or boys?) Brandona Sheffielda, w którym autor zwraca uwagę na mało dojrzałe podejście twórców, którzy nadal odbiorców swoich produktów traktują jak napalonych nastolatków niezależnie od tego ile naprawdę mają lat.

W kąciku “W co ostatnio grałeś?” przede wszystkim  dwie gry logiczne. Pierwszą jest PulzAR. Mała i tania (7 zł) produkcja korzystająca z rozszerzonej rzeczywistości. Każdy kto posiada PS Vitę i pamięta Lasermanie lub po prostu lubi wytężyć szare komórki powinien się nią zainteresować. Drugą grą jest Quantum Conundrum, zręcznościowa gra logiczna z akcją prowadzoną z perspektywy pierwszej osoby. Warto nadmienić, że autorką QC jest Kim Swift, współtwórczyni Portala.

Na koniec pierwsze wrażenia z Spec Ops The Line.

Zapraszam do słuchania i komentowania!

Ściągnij dwieście piętnasty odcinek podcastu

 
 Fantasmagieria - Podcast 215 [91:18m]: Play Now | Play in Popup