Czasami do zrobienia fajnej gry nie trzeba sztabu deweloperów, a wystarczy zapał trzech entuzjastów. Zamiast jednak rozpływać się nad dopiero tworzoną grą, oddam głos Andrzejowi Pasińskiemu (znanemu czytelnikom naszego blogcasta jako ‘RiBEL), który jest jej współautorem.
Oozi: Earth Advenure (Oozi: Ziemska Przygoda* - nieautoryzowane tłumaczenie tytułu - przyp. Dahman) to przedstawiciel nieco zapominanego gatunku platformówek 2D. Jako, że jesteśmy wielkimi fanami tego typu gier postanowiliśmy zrobić właśnie taką produkcję. Pod względem rozgrywki chcemy zbliżyć się do takich tytułów jak Super Frog, Rayman, czy też oczywiście Super Mario Bros. Wiadomo, dużo skakania i biegania po platformach, wskakiwania wrogom na głowy, zbierania gwiazdek, itp.
Oozi: Earth Advenure składać się będzie z czterech światów podzielonych na 50 etapów. Poszczególne światy różnić się będą oprawą graficzną, specyficznymi pułapkami i wrogami. Łącznie w całej grze wystąpi ponad 40 rodzajów przeciwników.
Rozgrywka zostanie podzielona na trzy tryby: Historii (Story Mode), Wyzwań (Challenge Mode) i Zręcznościowy (Arcade Mode).
Story Mode składać się będzie z 20 stosunkowo długich etapów, powiązanych ze sobą fabularnie. W trybie tym gracz wraz z pokonywaniem kolejnych etapów uczy się dodatkowych możliwości i poznają różne mechanizmy świata gry. Główny bohater, Oozi, to niezbyt rozgarnięty międzyplanetarny kurier, który na skutek nieszczęśliwego wypadku budzi się na dziwnej planecie zwanej Ziemią. Pozbawiony swego sprzętu i statku kosmicznego musi odzyskać swoją własność.
Challenge Mode to z kolei zestaw 30 etapów o zwiększonym stopniu trudności. Będą to etapy krótsze niż w trybie Historii (każdy 3-5 min. gry), ale z konkretnie postawionym przed graczem zadaniem: przejście etapu w określonym czasie, wyeliminowanie wszystkich wrogów, itd. Etapy trybu Wyzwań odblokowywane będą w miarę postępów gracza w trybie Historii.
Arcade Mode odblokowany będzie po ukończeniu trybu historii. Tryb ten pozwalać będzie na zagranie w dowolny etap z trybu historii. Dodatkowo w trybie tym wprowadzony zostanie system ocen po zakończeniu etapu.
Jesteśmy młoda ekipą - to nasz pierwszy wspólny projekt, więc za bardzo nie szalejemy. Gra w pierwszej kolejności ukaże się na PC - prawdopodobnie na serwisach dystrybucji cyfrowej (STEAM, GamersGate, itp.). Bardzo zależy nam na wejściu z grą na serwisy konsolowe typu Xbox Live Arcade, Playstation Network czy też WiiWare - czas pokaże czy nam się to uda. Najbardziej realne w temacie konsolowych jest wypuszczenie gry na Xbox LIVE Indie Games (wcześniej znane jako Xbox Community Games).
– Andrzej Pasiński
Oozi: Earth Adventure - devBlog - dziennik twórców.
Andrzej Pasiński - grafik/animator/designer, wcześniej 4 lata pracował w studio InImages, teraz skoncentrował się nad własną produkcją. Zainteresowanych poprzednią grą Andrzeja Turtix odsyłam tutaj.